ללמוד את התעשייה

מנוע חיפוש חדש לעובדי היי טק וסטארט אפ ישראלי חתם על הסכם עם eBay

1. לדעת מה קורה בהיי-טק

"ידעטק" הוא מנוע חיפוש חדש הפונה לענף ההיי-טק. המנוע מאפשר לכל משתמש למצוא מידע על חברת היי-טק ישראלית מסוימת, לגלות מיהן המתחרות או הלקוחות שלה, וללמוד על הפרויקטים העתידיים של החברה.

מנוע החיפוש מיועד לעובדים, משווקים, מחפשי עבודה ועיתונאים, והוא למעשה מערכת לומדת שיודעת להציג את התוצאות הרלבנטיות והעדכניות ביותר. מנוע החיפוש החדש נמצא בגרסת בטא, וכעת הוא מציע רק תוצאות חלקיות ולא מדויקות, אולם חברת הסטארט-אפ סרנדיפיטי, שהשקיעה במיזם כ-2 מיליון שקל, בונה על כך שהמנוע יהפוך לכלי שימושי עבור התעשייה כולה.

2. מתנה חברותית ב-eBay

הסטארט-אפ הישראלי The Gift Project חתם על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית המסחר המקוון eBay, במסגרתו יציע האתר אפשרות לרכישת מתנה קבוצתית על בסיס הטכנולוגיה של החברה הישראלית.

הפיצ'ר החדש, eBay Group Gift, מאפשר לכל גולש להקליד את שם החבר המבוקש (או לייבא אותו מפייסבוק באמצעות פייסבוק קונקט) ולבחור באירוע אליו מיועדת המתנה. לאחר מכן, מקבל המשתמש רשימה של מתנות אפשריות לרכישה באתר, המתבססות על תחומי העניין של החבר בפייסבוק.

על מנת שרכישת המתנה תצא לפועל, יכולים המשתמשים להזמין חברים אחרים שישתתפו עימם ברכישה באמצעות טוויטר או פייסבוק. The Gift Project הוקם ב-2009 על-ידי רון ומאיה גורה, מתן בר וארז דיקמן, ועל משקיעיו נמנים גם קרן ההון סיכון ג'מיני ד"ר יוסי ורדי.

3. גוגל כבר לא צריכה את גרופון

אם זה לא הולך בכוח, אולי זה ילך עם עוד כוח. לאחר שענקית החיפוש לא הצליחה לרכוש את אתר הרכישות הקבוצתיות גרופון תמורת 6 מיליארד דולר, גוגל צפויה להשיק שירות מתחרה משלה - Google Offers, שיציע דילים אטרקטיביים ולוקליים.

בדומה לגרופון, גם האתר החדש של גוגל יאפשר למשתמשים לרכוש עסקאות בהנחות של עשרות אחוזים, ובתנאי שיירשמו מספיק רוכשים לעסקה. גוגל אישרה שהיא נמצאת במגעים עם עסקים קטנים במטרה לבחון את הנכונות שלהם להציע ללקוחות ברשת קופונים והטבות, אולם סירבה לנקוב בשם המיזם או להודיע על מועד ההשקה. כעת נותר רק לראות אם גוגל תצליח למנף את הקשרים שהיא מתחזקת עם מותגים ובתי עסק ותנגוס במותג החזק של גרופון.

4. עוברים את הטסט באייפד

הסטארט-אפ הישראלי uTest מתרחב: החברה השיקה באחרונה אפליקציית אייפון ואייפד (tinyurl.com/6znjmxo), במטרה להציע את השירות שלה לכלל למשתמשי אפל.

האפליקציה, הניתנת להורדה בחינם, מציעה ללקוחותיה שירותי בדיקות תוכנה ואיכות במיקור חוץ (SaaS), תוך הסתמכות על קהילת Crowd Sourcing של למעלה מ-30 אלף בודקים עצמאיים. uTest הוקמה ב-2007 על-ידי דורון ראובני ורועי סולומון וגייסה עד כה כ-18 מיליון דולר.