כוח-האדם ביחידת הגז במשרד התשתיות יורחב

מהפכת הנפט והגז הטבעי מגיעה למשרד התשתיות: ל"גלובס" נודע כי המשרד מקדם תוכנית לשדרוג משמעותי של היחידה העוסקת ברישוי ובהסדרה של חיפושי הנפט והגז

מהפכת הנפט והגז הטבעי מגיעה למשרד התשתיות הלאומיות. ל"גלובס" נודע כי המשרד מקדם תוכנית לשדרוג משמעותי של היחידה העוסקת ברישוי ובהסדרה של חיפושי הנפט והגז, בראשות ד"ר יעקב מימרן. היחידה מונה 4 תקנים בלבד, והיא לא תוגברה מאז גילויי הגז הראשונים, לפני עשור.

היחידה פועלת במתכונת שנקבעה כשההתעניינות בחיפושי נפט וגז הייתה אפסית. בעבר תיאר "גלובס" את תנאי העבודה ביחידת הממונה, שמשרדיה נמצאים בעיבורי התחנה המרכזית בירושלים וציין כי אנשי עסקים ישראלים "מתביישים" להביא עמם יזמים ושותפים מחו"ל לפגישות עם הממונה. התוכנית כוללת הגדלה דרמטית של מספר התקנים המועסקים ביחידה, מארבעה כיום ל-25 עד 30 איש. התוכנית זכתה כבר לאישור עקרוני של האוצר, לאור כניסתם של עשרות יזמים לתחום חיפושי הנפט והגז במהלך השנתיים האחרונות.

במסגרת התוכנית, שאותה יוזם ומקדם מימרן, תקלוט היחידה אנשי מקצוע בתחום החיפושים וההפקה, וכן תרחיב את פעילותה לתחומים חדשים. התחום המרכזי שיצטרף לפעילות היחידה יהיה איכות הסביבה, כשבמסגרת זו תקבל היחידה לראשונה יכולות פיקוח ובקרה שיסייעו למנוע התרחשות אסונות דוגמת דליפת הנפט במפרץ מקסיקו בשנה שעברה. ממשרד התשתיות הלאומיות נמסר כי השינוי המבני ביחידת הממונה נעשה בהתאם להמלצות דוח של חברת HIS הבינלאומית מ-1999. "המבנה המבוקש יכלול פונקציות שהיו חסרות עד היום, ביניהן: מהנדסי קידוחים בים וביבשה, מהנדסי הפקה בים וביבשה, מהנדס מאגרים, מהנדסי הולכה בים וביבשה, ממוני בריאות, בטיחות וסביבה בים וביבשה".

במשרד מוסיפים כי "נוסף על תגבור כוח האדם, יש צורך בתקציבי פיקוח, בקרה, תכנון עתידי, הכשרת כוח אדם לענף, ייעוץ וכיו"ב. על אף הדחיפות והחשיבות, משרד האוצר טרם אישר את התוספות הנדרשות".