נאמן מילומור: על יגאל זילכה לשלם חוב של 60 מיליון שקל

לדברי הנאמן, מקור הכספים להם זכאית מילומור, שמעוכבים בידי קווינקו כבר למעלה מ-3 שנים, הוא בעסקת מכירת מניות שחר המילניום לקווינקו במארס 2007 תמורת כ-250 מיליון שקל

הנאמן לנכסיהן של חברות קבוצת מילומור, שנמצאות בהסדר נושים, הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לחייב את חברת קווינקו , שבשליטת יגאל זילכה, לשלם למילומור 60 מיליון שקל.

לדברי הנאמן, רו"ח חן ברדיצ'ב, מקור הכספים להם זכאית מילומור, שמעוכבים בידי קווינקו כבר למעלה מ-3 שנים, הוא בעסקת מכירת מניות חברת שחר המילניום, המפעילה בתי-קזינו בחו"ל, לקווינקו במארס 2007 בתמורה לכ-250 מיליון שקל.

עוד טוען הנאמן בבקשתו כי סכום החוב, שעוכב בידי קווינקו להבטחת תשלומי מס, לא זו בלבד שמעולם לא שולם למס הכנסה - אלא הוא צובר פירות, שהנהנית היחידה מהם היא קווינקו. בכך, טוען הנאמן, נושלה מילומור פעמיים - בעצם ביצוע עיכוב התשלום החד-צדדי, בניגוד להסכם; ובכך שנשללו ממנה, לטובת קווינקו, כל הפירות שנצמחו על הסכום שעוכב.

הנאמן מציין כי בשנתיים האחרונות סיכלה קווינקו קיום הליכי בוררות לעניין השבת הכספים למילומור, כפי שמורה ההסכם בין הצדדים. זאת, לטענת, הנאמן, כדי שתוכל קווינקו להמשיך ולהחזיק בכספים השייכים למילומור שלא כדין.

עוד טוען הנאמן כי קווינקו סיכלה הליך גישור בין הצדדים שנערך בידי רו"ח יוני קפלן, ואף דרשה להפסיק הליך הבוררות בין הצדדים שהתנהל אצל רו"ח אודי ברזילי.

קשיים בקווינקו

לדברי הנאמן, מאחר שקיים חשש מוחשי שמילומור לא תזכה לקבל את הכספים המגיעים לה, לאור מצבה הפיננסי הקשה של קווינקו, מתבקש בית המשפט להורות לקווינקו לשלם את החוב באופן מיידי.

את הנאמן מייצג עו"ד שלום גולדבלט ממשרד גולדבלט גינדס יריב; ואת קווינקו - עו"ד גיל ברנדס ממשרד נשיץ-ברנדס.