הסוויטה החדשה של מלון אלכסנדר בת"א: הכל טוב, רק אל תצאו מהחדר

הסוויטה במלון אלכסנדר היא פנינה של חמישה כוכבים שנעוצה בפסגתו של מלון שלושה כוכבים ■ האם אירוח זה שווה 2,500 דולר ללילה בודד?

מלון אלכסנדר התל אביבי הוותיק החליט להציב תחרות ראויה לשלל מלונות הבוטיק החדשים, בדמותה של סוויטת ענק על הגג.

550 מטרים רבועים עוצבו, שופצו ונבנו בפורמט של שתי קומות, עם אפליקציה מנצחת: בריכה פרטית בקומה השנייה. זוהי הסוויטה היחידה שמציעה בריכה פרטית לאורחים, אם לא מביאים בחשבון צימרים או את הווילה הגדולה של מלון אורכידיאה באילת. סביב הבריכה דק עץ גדול ונוף של 360 מעלות, מהשומרון במזרח ועד סוף מערב בואכה קפריסין.

הקומה הראשונה עוצבה בחוכמה עם חלונות גדולים שסובבים את הסלון, ומאפשרים גם הם הצצה אל האופק. הצבע השולט הוא לבן.

בניגוד לסוויטות אימתניות אחרות, כמו זו של מלון הילטון בתל אביב או זו של קינג דיוויד בירושלים, שמתהדרות בעיצוב קלאסי, באלכסנדר העדיפו מראה אורבני, נקי, עכשווי. כך תוכלו למצוא בסוויטה פסלי כלבלבים כסופים, ספות לבנות ורהיטי זכוכית ופלסטיק.

כנדרש, ישנם במקום חדר שינה גדול, חדר אמבטיה עם ג'קוזי, מוצרי טיפוח של חברת אהבה, חלוקים, בר עם משקאות חריפים לשימוש חופשי, חדר שינה נוסף, מטבח פתוח וסלון. גם בקומה התחתונה יש מרפסת גדולה, עם ג'קוזי חיצוני ועם פינות רביצה ושיזוף, ועל השולחן בסלון, איך לא, קערה ובה פירות טריים.

בהחלט סוויטה נאה, אולם אליה וקוץ בה: המחיר שדורשים באלכסנדר עבור לילה בסוויטה הוא 10,000 שקלים או 2,500 דולרים. מחיר הוא עניין יחסי, כמובן, והוא מצדיק את עצמו ביחס לתמורה. במלונות, המחיר הנדרש עבור חדרים מגלם בתוכו את כל התמורה שניתנת לאורח בעת שהותו במקום: השטחים הציבוריים, הלובי, השירות, מספר הבריכות, מספר המסעדות ואיכותן, הספא, חדר הכושר וכן הלאה. לא לחינם מספר הכוכבים שמוענקים למלון תלוי בפרמטרים כגון אלה, ולא רק באיכות החדרים ובעיצובם.

מבחינה זו הסוויטה במלון אלכסנדר היא פנינה של חמישה כוכבים שנעוצה בפסגתו של מלון שלושה כוכבים. במלון אין בריכה חיצונית, אין ספא, הלובי מיושן, וגם מסעדת המלון פשוטה מאוד. אז נכון שהמלון הוא בתנופת שיפוץ, ולקראת 2012 גם הלובי ישופץ ותהיה בריכה, אבל עד שזה יקרה אין שום הצדקה לדרוש מחיר כזה. למעשה, מלבד הסוויטה המאוד גדולה ומפנקת, האורח כמעט שלא מקבל דבר נוסף מהמלון.

אי אפשר להסתמך על ההנחה שאורחים שישכרו את הסוויטה לא ירצו לצאת ממנה, יאכלו ארוחת בוקר בחדר ויפנו לקבל מסאז' בספא חיצוני; צריך לספק את השירותים האלה, או לתמחר את הסוויטה הרבה יותר בזול.

מלון אלכסנדר, רחוב חבקוק 3, תל אביב. טל' 03-5452000

לאתר המלון