אקסלנז בהנפקת זכויות: תנסה לגייס 20 מיליון שקל

מורי ארקין ומגדל ינצלו את כל יחידות הזכות שלהן בהנפקה

חברת אקסלנז , המפתחת ומשווקת מכשור רפואי ייחודי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, תנסה לגייס 20 מיליון שקל בהנפקת זכויות. בעלי העניין בחברה, מורי ארקין ומגדל, מתכוונים לנצל את כל יחידות הזכות המוצעות.

עוד מדווחת אקסלנז במסגרת תשקיף כי קיבלה החלטה לכניסה אסטרטגית לפעילות בתחום הכבד, זאת על רקע דוח ייעוץ שקיבלה מחברת Easton Associates שקבע חד משמעית כי "קיים צורך ממשי במכשיר של אקסלנז המאפשר ביצוע בדיקות לא פולשניות בתחום הכבד". הדוח מצא שב-5 יישומים קיים צורך שוק ופוטנציאל מסחרי עבור אקסלנז, ודירקטוריון אקסלנז אישר את תוכנית העבודה ל-2011 בתחום יישומי הכבד.

מבין חמישה יישומי כבד שונים בהן מצאה חברת הייעוץ Easton Associates כדאיות לכניסה או המשך פעילות, תתמקד אקסלנז תחילה בשניים: יישום ה-HVPG (שימוש במכשיר ה-BreathID כתחליף לא פולשני למדידת הלחץ הוריד הפורטילי במאובחני שחמת) ויישום ה-NASH (שימוש במכשיר ה-BreathID כאמצעי אבחון ומעקב במחלת הכבד השומני NASH).

התמורה הצפויה לכל בדיקה ביישומים אלו נאמדת בכ-260 דולר (50% לחברה), כך שהשוק הפוטנציאלי של HVPG נאמד בכ-44 מיליון דולר בשנה בארה"ב ופוטנציאל שוק ה-NASH נאמד בכ-700 מיליון דולר בשנה בארה"ב וכ-1.5 מיליארד דולר ב-2020. אקסלנז נמצאת בשלבים ראשוניים של בדיקת יישום ה-HVPG באמצעות מכשיר החברה, והניסוי לאישור המכשיר בתחום עתיד להסתיים עד 2013. באשר ליישום ה-NASH, נכתב כי אישור FDA צפוי להתקבל ב-2014.

היישומים הנוספים עליהם המליצה חברת הייעוץ הם: צהבת נגיפית C, מחלת כבד אקוטית, ויכולת חולים שחמתיים לשרוד ניתוח. אקסלנז אף מדווחת כי נכון למועד הדיווח כבר הותקנו 23 בארה"ב מכשירים של החברה לאבחון הימצאו של חיידק ה-H Pylori והתקבלו 2 הזמנות.

השבוע דיווחה אקסלנז על חתימת הסכם שני בתוך חודשיים עם חברת פייזר, יצרנית התרופות הגדולה והמובילה בעולם, לשימוש במערכת ה-BreathID של אקסלנז במסגרת ניסוי קליני המבוצע על ידי פייזר בתחום מערכת העיכול. מערכת ה- BreathID נועדה לשמש כחלופה בלתי פולשנית וזמינה, במסגרתה מבוצעת בדיקה פשוטה, מהירה, אוטומטית וקלה, לאבחון מחלות כבד ומחלות בדרכי העיכול, וכן להתוויית הטיפול המומלץ ולביצוע מעקב אחר המחלות השונות.

הבדיקה הבלתי הפולשנית באמצעות מערכת ה-BreathID נועדה בעיקר להחליף בדיקות פולשניות הקיימות היום לצורך ביצוע אבחונים דומים (במרבית היישומים), בדרכי העיכול והכבד.