מגיעים לברכת הגומל: הכורים מצ'ילה בדרך לישראל

שר התיירות הזמין את הכורים (נוצרים קתולים), והם נענו להזמנה להגיע לביקור רוחני לתפילת הודיה בארץ הקודש ■ "אומץ לבכם, רוחכם ואמונתכם הגדולה ריגשו את כולנו"

הכורים מצ'ילה ששהו 68 ימים בקרקעית האדמה, מגיעים לארץ לתפילת הודיה בארץ הקודש על שניצלו מהטרגדיה שפקדה אותם. המשלחת המגיעה לארץ תכלול 70 איש, בהם 62 הכורים הצ'יליאנים ובנות זוגם, מושלת מחוז אטקמה (ATACAMA), ועיתונאים צ'יליאניים.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הזמין את הכורים הצ'יליאנים, שהם נוצרים קתולים ברובם, והם מצידם נענו להזמנה לקיים ביקור רוחני בישראל. בהזמנתו, אמר שר התיירות, מיסז'ניקוב: "אומץ לבכם ורוחכם, ואמונתכם הגדולה, אשר סייעו בידכם לשרוד ימים כה רבים בבטן האדמה, ריגשו את כולנו ואנו רואים כבוד גדול, לקבלכם כאורחנו בארץ הקודש".

השר הוסיף כי ארץ הקודש, על אתריה הקדושים, מאפשרת חוויה רוחנית ודתית מרגשת וייחודית עבור מאמינים מכל הדתות בכל העולם, "נשמח לאפשר גם לכם ולבנות זוגכם, לחוות חוויה מרגשת ומרוממת זו, כאורחנו", אמר.

משרד התיירות יארח את הכורים במשך שבוע ביקורם בארץ, עם הגעתם, חברת אל על, תטיס את הקבוצה לישראל וממנה. במהלך שהותם יסיירו הכורים באתרים דתיים, קדושים לנצרות, ברחבי הארץ, החל בירושלים, דרך סובב כנרת, נצרת, ים המלח, בית לחם, יפו העתיקה ועוד ויפגשו עם אישי ציבור מרכזיים, בהם נשיא המדינה, אשר יקבל פניהם במשכן הנשיא, בירושלים.

כזכור הכורים ניצלו ממוות אחרי כמעט 700 מטרים מתחת לאדמה, הסיכוי להגיע אליהם עמד בתחילה על 2% - אך הממשלה הצ'ילאנית לא ויתרה והצליחה להעלות אותם על פני האדמה.