משרד האוצר מוכן לממן את מערך ה-DTT

קודם לכן דרש האוצר כי גופי השידור המועברים באמצעות מערך "עידן +" יהיו אלה שיממנו אותו ■ מימון המערך יעלה לקופת המדינה כ-50 מיליון שקל בשנה

משרד האוצר הסיר את הסתייגותו ממימון מערך ה-DTT וחזר בו מדרישתו כי גופי השידור המועברים באמצעות מערך "עידן +" יממנו אותו - זאת לאור עמדתו בעניין של שר התקשורת משה כחלון.

ל"גלובס" נודע כי משמעות הדבר היא שמימון המערך יעלה לקופת המדינה כ-50 מיליון שקל בשנה, מתוך תפיסה כי קיימת חשיבות לכך שתצמח בישראל פלטפורמה רב-ערוצית שלישית, כאלטרנטיבה לציבור שאינו מעוניין להתחבר לכבלים ולוויין.

ביום ראשון יעלה לממשלה נושא הרחבת מערך "עידן +", מ-5 ערוצים כיום ל-18 ערוצים בתוך שנה וחצי.

הדרישה הראשונית של האוצר היתה כי הגופים שיהיו על גבי המערך יהיו אלה שיממנו אותו. כעת, כאמור, החליט האוצר כי על מנת לקדם את הנושא בממשלה, הוא חוזר בו מדרישה זו.

ההמלצה להרחיב את המערך, המנוהל כיום על-ידי הרשות השנייה בראשותו של מנשה סמירה, מגיעה בתום סדרת דיונים של ועדה מיוחדת בהשתתפות נציגי הרגולציה ומשרדי הממשלה.

במסגרת ההרחבה המדוברת יעלו על מערך "עידן +" גם הערוצים הייעודיים - ערוץ 9, ערוץ 24 וערוץ ערבי ייעודי שיקום, כמו גם ערוצי חדשות ומורשת שצפויים לעלות.

עוד אמורים לקום ערוץ דיגיטלי ובו כל תחנות הרדיו החוקיות בישראל, ערוץ שפות ייעודי חדש, ערוץ 23 של החינוכית (תחת תנאים מיוחדים), והערוצים שיקומו ברישיון, כמו גם ערוץ ה-HD של רשות השידור וערוץ HD נוסף.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, בירך על החלטת האוצר ואמר: "הפצת שידורי הטלוויזיה בישראל צריכה להישאר בידיים ציבוריות, בשל החשיבות הלאומית וההשפעה הרבה על השיח החדשותי, התרבותי והחברתי בישראל. מכאן נובע שמימון הרחבת המערך צריך להיעשות על-ידי המדינה".