IEA מרגיעים: "מצרים לא תגרום למשבר באספקת הנפט"

יו"ר סוכנות האנגיה העולמית במסר מרגיע: לא צפוי מצב חירום בשוק האנרגיה העולמי ■ "לעומת 2008 אנחנו הרבה יותר מוכנים מבחינת רמת מלאי"

"שוק האנרגיה העולמי אינו ניצב בפני מצב חירום בגלל מצרים", כך אמר יו"ר סוכנות האנרגיה בינלאומית (IEA) על רקע העלייה הדרמטית במחיר הנפט בימים האחרונים בעקבות החששות הגוברים מפני התפשטות המשבר לכיוון המזרח התיכון. איזור המזרח התיכון וצפון אפריקה אחראיים על למעלה משליש מאספקת הנפט העולמית.

עוד אמר כי גם תעלת סואץ תיסגר היא רק תעכב את אספקת הנפט אבל לא תביא לקיצוץ באספקה העולמית, אמר יו"ר סוכנות האנרגיה בינלאומית, נובו טנקה.

אופ"ק הבהירה כי תמשיך לייצר 6 מיליון חביות נפט כל יום, מדובר בשיעור של 7% מהביקוש העולמי. חלק ניכר מהיצע הנפט מספקת ערב הסעודית. המזכיר הכללי של אופ"ק ושר האנרגיה בערב הסעודית הבהירו כי לאופ"ק אין כוונה לכנס ישיבה דחופה לפני הישיבה המתוכננת בחודש יוני.

עוד הוסיף טנקה כי מניות הנפט במדינות המפותחות הן ברמות נוחות, מה שעשוי למנוע חזרה על 2008, כאשר מחיר הנפט הרקיע לרמה של 147 דולר לחבית. "לעומת 2008 אנחנו הרבה יותר מוכנים מבחינת רמת מלאי" אמר טנקה.