יאח"ה: להעמיד לדין את עמרי וגלעד שרון בגין תיווך לשוחד

עמרי וגלעד שרון חשודים במסגרת פרשת סיריל קרן בכך שקיבלו כספים לכיסוי תרומה לא חוקית עבור אריאל שרון במהלך הפריימריז בליכוד בשנת 2001

קיימת תשתית ראייתית כנגד גלעד ועמרי שרון לביצוע עבירה של תיווך בשוחד בפרשת סיריל קרן. עם זאת, תשתית ראייתית זו איננה שלמה, וקיימים מספר קשיים הנעוצים בעיקרם בהיעדר היכולת המשפטית להשלים חקירת אזרחים זרים ותושבי חוץ שעדותם נדרשה בתיק, בשל מגבלות חיצוניות למשטרת ישראל - כך הודיעה היום (ג') היחידה הארצית לחקירות הונאה (להב 433) עם סיום חקירת הפרשה.

ראש אח"מ, ניצב יואב סגלוביץ, החליט לאמץ את מסקנות יאח"ה, והנחה על העברת ממצאי החקירה לעיון ובחינת הפרקליטות. תיק החקירה יועבר לפרקליטות לעיון ובחינה בימים הקרובים.

מדובר בחקירה שנפתחה במהלך חודש אוקטובר 2001 על-פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה דאז, ונוהלה על-ידי צוות חקירה מיוחד שהוקם ביאח"ה, בראשות נצ"מ (גימ') נחום לוי.

החקירה נגעה לחשדות לפלילים בהקשר לכספים שהועברו בשנת 2002 לבניו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, גלעד ועומרי שרון, בין כהלוואה ובין כשכר ייעוץ עבור שירותיו של גלעד.

על-פי החשד, כספים אלה מקורם באנשי העסקים סיריל קרן ו/או מרטין שלאף, ותכליתם היתה לאפשר החזר חובות שצבר ראש הממשלה שרון במערכות הבחירות שניהל, בתמורה לקידום אינטרסים עסקיים של שלאף בישראל.

יוזכר כי צוות החקירה לא הספיק להשלים את החקירה ולגבות את גירסתו של המעורב המרכזי בפרשה, ראש הממשלה לשעבר שרון, שכן זה נפל למשכב. במצב דברים זה ובהיעדר גירסתו של שרון, לא הסתייע בידי צוות החקירה לגבש עמדה באשר לתשתית הראייתית שנתגבשה כנגדו.

היום, בסיומה של חקירה מאומצת וממושכת, אשר כללה חקירה של עשרות מן המעורבים (חשודים ועדים), תפיסת מסמכים וביצוע חיקורי דין בחו"ל, גיבש צוות החקירה את ממצאיו ומסקנותיו, במסגרת סיכום תיק החקירה.