גוגל הכפילה פי 10 את הנתח במערכות ההפעלה לטאבלטים

מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל סיימה את 2010 עם נתח של 22% לעומת 2.3% ברבעון השלישי ■ ה-iPad ירד מ-95% ל-75% וצפוי להצטמצם עוד בהמשך

מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל הכפילה את הנתח שלה בשוק הטאבלטים (מחשבי לוח) בכפי עשרה ברבעון הרביעי של 2010, כך עולה מנתוני חברת Strategy Analytics.

את השנה החולפת סגרה גוגל עם נתח שוק של 22% לעומת 2.3% בלבד ברבעון השלישי של 2010. במקביל, נתח השוק של ה-iPad מבית אפל, שהיה הטאבלט היחיד כמעט שנמכר במהלך רוב השנה החולפת, הצטמצם מ-95% ברבעון השלישי ל-75% בתום השנה שעברה.

האייפד, שאפל מכרה 14.8 מיליון יחידות שלו מאז השקתו באפריל אשתקד, ניצב מול תחרות גוברת מצד חברות דוגמת סמסונג, מוטורולה ואייסר, המייצרות כולן טאבלטים שעליהם מותקנת מערכת ההפעלה של גוגל. ענקית האינטרנט מאפשרת ליצרניות להתקין את אנדרואיד בחינם, בתקווה שהפצתו תאפשר לה לפתח אפיקי הכנסה דוגמת פרסום מקוון במכשירים ניידים ולהגדיל את היקף השימוש במנוע החיפוש שהיא מפעילה.

מגוון רחב יותר של מכשירים זולים יחסית, שיציעו גישה לשירותי גוגל כמו יו-טיוב ושירות המפות של גוגל, צפוי לכרסם עוד יותר בהגמוניה של אפל בשוק הטאבלטים, מעריך ניל מוסטון, בכיר ב-Strategy Analytics, שציין כי לדעתו יצנח נתחה של אפל בשוק הטאבלטים העולמי עד ל-67% בסוף הרבעון הנוכחי.

היקף המכירות של האייפד ברבעון האחרון של 2010 הגיע ל-7.3 מיליון, עלייה של 74% לעומת היקף המכירות בשלושת הרבעונים שקדמו לו יחדיו. היקף המכירות של הטאבלטים מבוססי אנדרואיד זינק ל-2.1 מיליון יחידות ברבעון האחרון של 2010, לעומת 100 אלף יחידות בלבד בשלושת הרבעונים הקודמים.

גם המחיר משחק לרעתה של אפל: בעוד שהגרסה הזולה ביותר של האייפד, עם חיבור אלחוטי ונפח של 16 ג'יגה, עולה 499 דולר בארה"ב, אייסר צפויה להשיק השנה טאבלט מבוסס אנדרואיד ב-299 דולר בלבד.

"הנפח העסקי של אפל ימשיך לצמוח, אבל נתח השוק שלה יצטמצם", אמר מוסטון. "על-פי הסקרים שלנו, הגרסה הזולה של האייפד עולה פי שניים או שלושה מכמה שהצרכן הממוצע חושב שהוא צריך לשלם עבור טאבלט", הוסיף.