גלנט מגיב לראשונה: "מצפוני נקי - אלך עם האמת שלי"

"לא שיקרתי, לא הולכתי שולל ולא הטעתי" אמר גלנט בראיון שנערך טרם ההחלטה הסופית שלא למנותו לרמטכ"ל ■ "בין הסערה המקומית הזו לבין כשירותי לשמש כרמטכ"ל אין שום קשר"

"לא שיקרתי, לא הולכתי שולל ולא הטעתי" - כך אמר הערב (ב') האלוף יואב גלנט, בתכנית התחקירים החדשה של זכיינית ערוץ 2 רשת "360", בתגובה להחלטה של היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין שלא להגן על מינויו לתפקיד הרמטכ"ל בפני בג"ץ.

בתחילת הראיון אמר גלנט: "עברתי כבר ימים יותר קשים", ותיאר במפורט שני אירועים משדה הקרב. על הסערה שהתעוררה בעניינו בתקופה האחרונה אמר: "זה מבחן אחר - אבל אני רגיל לאתגרים". על השתיקה הארוכה שלו אמר גלנט: "בחרתי לא להתייחס לדברים, מאחר שאני מאמין במוסדות המדינה, בממשלת ישראל ובשלטון החוק".

"הגיעו מים עד נפש", אמר גלנט בראיון. "העיזו לומר שאני לא דובר אמת", הוסיף. "אני אגיד את זה בצורה הפשוטה ביותר והנחרצת ביותר - כל חיי אני מוליך לוחמים בשדה הקרב, ואין דרך שלוחמים יילכו אחריך מבלי שהם יודעים שהם מאמינים בך".

במהלך הראיון סקר גלנט את ההיסטוריה הצבאית-הפיקודית שלו ואמר כי אדם שלא אומר את האמת לא יכול להחזיק בתפקידים שדורשים אמינות רבה.

"מצפוני נקי, ואני רוצה להגיד לחיילי צה"ל ולמשפחותיהם - אני דובר אמת", טען. "אני חי עם האמת שלי, ויש רק אמת אחת. אני לא פורש, אני לא מפסיק, אני לא עוזב, ואני לא מתכוון לוותר. אני מוכן להגיע לכל מבחן ולכל דיון", הוסיף עוד בטרם ידע כי הפסיד את הקרב על תפקיד הרמטכ"ל.

"אני לא אגיד שלא עשיתי טעויות. עשיתי טעויות, אבל גם אחרים עשו שגיאות", האשים גלנט. "בין הסערה המקומית הזאת לבין כשירותי לרמטכ"ל אין שום קשר", קבע וסיכם באכזבה מרה: "34 שנים אני מגן על מדינת ישראל, ואני מצפה שברגע נתון אחד המדינה תגן עליי".

"אני בטוח שהממשלה תכריע לטובתי, אני חושב שמה שקרה הוא דבר מינורי. עד כמה שאני יודע המינוי בתוקף, ואני מצפה שהוא ישאר בתוקף", אמר.

בתשובה לשאלה מה יעשה אם הממשלה תחליט שלא למנותו לתפקיד הרמטכ"ל, אמר גלנט: "למה לריב על ביצה שעוד לא נולדה - בוא נחכה".

נזכיר כי הערב הודיעו רשמית ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק כי גלנט לא יהיה הרמטכ"ל הבא של צה"ל. במקום זאת, החליטו השניים למנות את אלוף יאיר נווה לתפקיד הרמטכ"ל, זאת באופן זמני ל-60 הימים הקרובים.