רדיו ירושלים וליגת העל בכדורגל: הסוף

התחנה, שבשליטתו של בעלי מ.ס אשדוד ג'קי בן-זקן, הגיעה להחלטה משותפת עם ההתאחדות לכדורגל על הפסקת שידור תוכנית הדיווחים ביום שבת, לאור אי-כדאיות כלכלית

רדיו ירושלים יפסיק לשדר את תוכנית הדיווחים מליגת העל בכדורגל בימי שבת. מדובר בהחלטה משותפת שנלקחה על-ידי התחנה וההתאחדות לכדורגל, לאור אי-כדאיות כלכלית של החזקת זכויות שידורי הרדיו של ליגת העל, במיוחד לנוכח העובדה כי רשת ב' ממשיכה בשידור המותג הוותיק "שירים ושערים" ללא צורך מהותי בנוכחות של שדרים במגרשים.

עם זאת, ברדיו ירושלים ימשיכו לשדר את משחקי בית"ר ירושלים והקבוצות המקומיות, ככל הנראה במסגרת הסכם נקודתי מול ההתאחדות, שתתמחר כל משחק בכמה אלפי שקלים לטובת תחנות הרדיו האזוריות.

בשנה וחצי האחרונות עלו הזכויות לרדיו ירושלים, בבעלותו של איש העסקים ג'קי בן-זקן ובניהולו של שמעון אלקבץ, כמיליון שקל. העובדה שרשת ב' המשיכה במקביל לשדר את "שירים ושערים" פגעה ביכולת של התחנה להשיג חסויות ופרסום.

עלויות ההפקה של התוכנית היו גבוהות, בין היתר בשל העובדה שרדיו ירושלים הפיק את התוכנית בעצמו, ונאלץ להשקיע סכום רחב היקף במשכורות לשדרים ופרשנים בכירים, ביניהם זוהיר בהלול, שרון ניסים, עמית פלטקביץ', משה פרימו ומישל דיין, אשר להם נוספו שדרים ומאמנים בדימוס שנפרסו במגרשים השונים.

מרדיו ירושלים נמסר כי "רדיו ירושלים יתמקד בשידור המשחקים של בית"ר ירושלים וקבוצות הספורט השונות בעיר".

מקול ישראל נמסר כי "רשת ב' תמשיך לשדר את התוכנית המיתולוגית 'שירים ושערים'. גם בתקופה שניתן הזיכיון לרדיו ירושלים, המשיכה רשת ב' לשדר את התכנית וזכתה לנתוני האזנה נאים, כיוון שהרשת שילבה דיווחים על משחקי כדורגל מהארץ ומהעולם, לרבות ענפי ספורט נוספים.

"כאשר תתקבל בקשה רשמית מההתאחדות היא תישקל בהנהלת הרדיו, כאשר טובת ציבור המאזינים, שעות השידור והתכנים יעמדו בראש סדר העדיפויות של מוסדות הרשות והנהלת קול ישראל".