לידר מעלה המלצה למניות "תמר": "הגז הישראלי יזנק"

בבית ההשקעות מעדכנים את שווי מאגר "תמר" ומעלים ההמלצות למניות הקשורות לקידוח - ישראמקו, אלון גז וכהן פיתוח ל"קנייה"

בלידר שוקי הון מעדכנים היום (ד') את שווי מאגר "תמר" ומעלים ההמלצות למניות הקשורות לקידוח - ישראמקו , אלון גז וכהן פיתוח ל"קנייה". "העלייה בפרמיית הסיכון אשר חלה בעקבות האירועים במצרים הורידה את רמת התחרות והחלישה את האטרקטיביות של הגז המצרי", אומר האנליסט עוז לוי מלידר.

האנליסטים בלידר שוקי הון מעריכים כי התוצאה המיידית של המהומות במצרים היא עליית מחירי הגז הישראלי, מה שיקבל ביטוי כבר בשבועות הקרובים במחירים שייחתמו בחוזי ההספקה הארוכים עם שותפות "תמר". בנוסף, העלייה המהותית במחיר הפחם והיטל הבלו הצפוי לעלות ולייקר מהותית את עלויות האנרגיה התחליפים לגז, עשויים גם כן להביא לעלייה חדה במחירי הגז בישראל.

בבית ההשקעות מעריכים כי קיים סיכוי נמוך שהחברה לישראל תממש את האופציה לחוזי ההספקה של הגז עם EMG, על רקע המאורעות בשבוע האחרון המצרים. בלידר יצוין, לא לוקחים כרגע בחשבון הפסקת זרימת הגז ממצרים לישראל, אבל מציינים כי לא ניתן להוציא מהכלל תרחיש של נפילת המשטר במצרים לידי גורמים קיצוניים, מה שעלול להביא גם להפסקת הזרמת הגז - ובמקרה זה שוויו הכלכלי של מאגר "תמר" יעלה משמעותית, אומרים בלידר.

בלידר מעריכים, כי חברת החשמל תיאלץ לבחור בין חתימה על חוזי הספקה במחירים צמודי פחם ברמה מינימאלית של 5.6 דולר ל-mmBTU אך בהיקפים שלוקחים בחשבון הסבה של תחנת הכוח הפחמיות בחדרה שברשותה לגז - לבין חתימה על חוזי הספקה מצומצמים יחסית ברמת מחירים גבוהים יותר של 6 דולר. "להערכתנו, מחירי הגז לתעשייה יעלו אף לרמת מחירים יקרה יותר של 6.3דולר ל-mmBTU.

מחיר היעד לישראמקו עומד על 42 אגורות, פרמיה של כ-11% על השוק, אלון גז מקבלת מחיר יעד של 50 אגורות לעומת 33 שקל בשוק (פרמיה של יותר מ-50%) וכהן פיתוח 66 שקל לעומת 59 שקל בשוק (פרמיה של כ-12%). דלק אנרגיה זוכה למחיר יעד של 14.5 שקל - פרמיה של 7%, דלק קידוחים 13.4 שקל - פרמיה של 6%, ואבנר 2.33 שקל - פרמיה של כ-2% בלבד.