גוגל נגד מיקרוסופט: "העתקתם מאיתנו תוצאות חיפוש"

גוגל: "אנחנו שמחים לתחרות בצורת אלגוריתמים חדשניים של חיפוש, אבל לא שמחים לראות שממחזרים תוצאות שלנו במנועים אחרים"

גוגל , מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, מאשימה את מיקרוסופט , מפעילת מנוע החיפוש המתחרה, בינג, בהעתקה של תוצאות חיפוש ממנה. מיקרוסופט הכחישה את ההאשמות וטענה כי המידע שבמחלוקת הגיע אל מנוע החיפוש שלה מלקוחותיה.

בהודעת דואר אלקטרוני שנשלחה אתמול (ג') מטעם בכיר בגוגל, אמיט סינגהל, נטען כי לאחר בדיקה שערכה החברה, היא הגיעה למסקנה כי מנוע בינג עושה שימוש בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש שלה.

"אנחנו תמיד שמחים לתחרות בצורת אלגוריתמים חדשניים של חיפוש מידע, בין אם היא באה מבינג או ממנועי חיפוש אחרים, אבל לא שמחים לראות מיחזור של תוצאות החיפוש שלנו במנועים אחרים", כתב סינגהל.

במיקרוסופט, לעומת זאת, ציינו כי "חלק קטן" מתוצאות החיפוש בבינג מגיע מלקוחות הבוחרים לחלוק את המידע שלהם וזו, לדבריהם, הסיבה לחפיפה בתוצאות בין שני מנועי החיפוש.

סגן נשיא בינג, הארי שראם, כתב בפוסט שהעלה לבלוג הרשמי של מנוע החיפוש כי "מיקרוסופט עושה שימוש ביותר מ-1,000 דרכים שונות כדי לשפר את תוצאות החיפוש בבינג. אנחנו תמיד שמחים ללמוד מלקוחותינו", כתב. "גוגל מנסה לעורר מהומה רבה על לא דבר. זוהי אסטרטגיה יצירתית מצידה של המתחרה שלנו, ואנחנו ניקח זאת כמחמאה", הוסיף.

מליס בלייקסלי, מייסדת חברת Sequel Technology, המתמחה בתחום התוכנה והאינטרנט, אמרה כי "זו הצהרה לא אופיינית לגוגל, שמעידה על הדאגה שלה מהעלייה בפופולריות של בינג", אמרה.

גוגל מנסה לשמור את הדומיננטיות שלה בשוק החיפוש המקוון, על רקע צמיחת נתח השוק של בינג. נכון לחודש דצמבר 2010, החזיק בינג בנתח של 12% משוק החיפוש המקוון בארה"ב, זאת לעומת 11.8% בחודש שלפני כן, כך על-פי נתוני חברת המחקר ComScore. נתח השוק של גוגל היה 66.6% בדצמבר, לעומת 66.2% בנובמבר.