סגירה מעורבת באחד העם; מניות ה"לוויתן" זינקו

המעו"ף סגר את השבוע בירידה של 2.5% מתחת ל-1,300 נקודות ■ טבע קיבלה מכתב אזהרה מה-FDA - וירדה ב-1.2% ■ פועלים ולאומי טיפסו

בורסת תל אביב סגרה היום (ה') במגמה מעורבת אולם השבוע כולו היה שלילי, בעיקר לאחר הירידות החדות שנרשמו ביום ראשון לאחר המהומות במצרים. ברקע היום עמדה מגמה שלילית בשוקי העולם והמשך המהומות האלימות במצרים. הסלמה בעימותים בין תומכי מובארק ומתנגדיו וירי כבד בכיכר "תחריר" עלולים הציתו מחדש את החששות בקרב המשקיעים. המחזור עמד על כ-2 מיליארד שקל. בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף ירידה של כ-2.5% ומדד ת"א 100 נסוג בכ-2.3%.

"המהומות במצרים עלולות להתפשט למדינות ערביות נוספות וליצור "טבעת" של משטרים קיצוניים סביב ישראל", כך הזהיר היום הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן. "נראה שקיימים תנאים ל'הידבקות' של עוד מדינות בגל אי השקט הנוכחי", כתב בפמן.

בבנק לאומי מעריכים כי אם ה"הידבקות" אכן תתרחש עלולה להתרחש"היווצרות 'טבעת' מסביב לישראל של משטרים קיצוניים מאלה ששלטו עד כה". בפמן מעריך כי בתרחיש הגיאו-פוליטי המתון, המשקיעים הזרים יסלדו מהשקעות במכשירים פיננסיים קצרי טווח. אך בתרחישים קיצוניים יותר של "המשך התפשטות האי שקט הפוליטי-חברתי ברחבי מדינות המזרח התיכון", תהיה לכך "השפעה שלילית על המשק הישראלי.

אתמול פורסם דו"ח האינפלציה של בנק ישראל לרבעון הרביעי ממנו עולה כי ברבעון הרביעי של 2010 ניכרו סימנים ללחצים אינפלציוניים. בכל רכיבי המדד נרשמה עליית מחירים מלבד מחירי הדיור ועל פי הערכות בנק ישראל חלה התמתנות במחירי הדירות ברבעון הרביעי. "אין בועה בשוק הדיור", כך מעריך בנק ישראל בדוח האינפלציה.

לפי תחזית חטיבת המחקר של בנק ישראל, האינפלציה בשנת 2011 תעמוד על 2.6% והריבית תגיע בסוף השנה ל-3.3%.עוד עולה מהדוח כי נמשכים האיתותים המצביעים על המשך ההתאוששות של המשק.

טבע: מכתב אזהרה מה-FDA

טבע דיווחה היום לבורסה כי קיבלה מכתב אזהרה מה-FDA, המתייחס לבדיקה שביצע ה-FDA במפעל לייצור תרופות אוראליות של טבע בירושלים בספטמבר 2010. במכתב האזהרה מציין ה-FDA כמה פגמים הקשורים לנהלי דיווח ולמערכות המעבדות במפעל הירושלמי.

השותפויות בקידוח תמר ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים זכו אתמול להעלאת המלצה לקנייה מצד בית ההשקעות לידר שוקי הון. האנליסטים בלידר שוקי הון מעריכים כי התוצאה המיידית של המהומות במצרים היא עליית מחירי הגז הישראלי, מה שיקבל ביטוי כבר בשבועות הקרובים במחירים שייחתמו בחוזי ההספקה הארוכים עם שותפות "תמר".

בנוסף, העלייה המהותית במחיר הפחם והיטל הבלו הצפוי לעלות ולייקר מהותית את עלויות האנרגיה התחליפים לגז, עשויים גם כן להביא לעלייה חדה במחירי הגז בישראל. בלידר לא לוקחים כרגע בחשבון הפסקת זרימת הגז ממצרים לישראל, אבל ציינו כי לא ניתן להוציא מהכלל תרחיש של נפילת המשטר במצרים לידי גורמים קיצוניים, מה שעלול להביא גם להפסקת הזרמת הגז - ובמקרה זה מעריכים בלידר, שוויו הכלכלי של מאגר "תמר" יעלה משמעותית. גם גבעות ורציו המשיכו לרכז עניין רב.

מג'יק המשיכה לרכז עניין לאחר שפרסמה אתמול את דוחותיה לרבעון הרביעי ודיווחה על זינוק של 106% ברווח הרבעוני ל-3.1 מיליון דולר. ההכנסות השנתיות עלו ב-60% והסתכמו ב-88.6 מיליון דולר.

אלווריון התרסקה אמש בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות אתמול. ברבעון הרביעי העמיקו הפסדיה ל-11.2 מיליון דולר, כאשר ההפסד למניה הגיע ל-18 סנט לעומת צפי להפסד מינורי בהרבה של 5 סנט. ההכנסות הרבעוניות רשמו ירידה של 16.6% ל-50.3 מיליון דולר.

גיוון חברת הבת של אלרון, הודיעה כי משרד הבריאות בגרמניה החליט להכניס לסל הבריאות של גרמניה את גלולת המצלמה, ה- PillCam SB שמפתחת החברה. גיוון אימג'ינג היא המפתחת של גלולת-מצלמה שמיועדת לאבחון המעי הדק, המעי הגס והוושט.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]