בעלי המניות של ערוץ 24: חשש לעתיד הערוץ

בפגישת בעלי המניות הוצג סקר לפיו 76% מהציבור מזהה את ערוץ 24 כערוץ מוזיקה, אולם בעלי המניות הביעו דאגה בקשר לעתידו נוכח עליית ערוץ MTV ישראל

בעלי המניות של ערוץ 24 הביעו דאגה באשר לעתידו של ערוץ המוזיקה, כך נודע ל"גלובס". בעלי המניות נועדו במהלך השבוע האחרון בכדי להיערך לשנת 2011. בדיון הוצגו בפני בעלי המניות נתונים באשר למיצובו של הערוץ בקרב הציבור, כמו גם התחזיות לשנה הקרובה, לנוכח שינויים במבנה התחרות בשוק המוזיקה הטלוויזיונית בישראל. זאת עם כניסת ערוץ MTV ישראל החדש וערוץ ים-תיכוני שעשוי לעלות, על-פי ההערכה, בחודשים הקרובים.

כמו כן, התייחסו בעלי המניות של הערוץ להתכנותו הכלכלית של ערוץ מזיקה באקלים הטכנולוגי הנוכחי ולנוכח מצבה של תעשיית המוזיקה הישראלית, אשר מעבירה את עיקר פעילותה אל עולם הניו מדיה.

ערוץ 24, הפועל מתוך רישיון לערוץ ייעודי מטעם משרד התקשורת, מוחזק על-ידי זכיינית ערוץ 2 קשת (45%) וחברת ההפקה מימד (55%). באחרונה מונתה לערוץ עורכת ראשית חדשה, נירית וייס, וזו הציגה בפני הנוכחים סקר שנערך בקרב צופי הערוץ באשר לאופן שבו נתפס הערוץ בציבור.

על-פי הסקר הפנימי, שנתוניו הגיעו לידי "גלובס", 76% מכלל הציבור מזהה את ערוץ 24 כערוץ מוזיקה. כמו כן, בניגוד לביקורות הגוברות נדמה שהערוץ לאו דווקא ממוצב כערוץ בעל אוריינטציה ים-תיכונית. רק 22% מהנשאלים זיהו אותו "כערוץ מזרחי". כמות כמעט זהה של נשאלים זיהו את הערוץ כערוץ "מוזיקה ישראלית-רוק".

מחפשים מודל כלכלי

למרות שהסקר מציג נתונים מעודדים, לכאורה, הישיבה הוגדרה על-ידי גורמים בערוץ כ"דרמטית". נציגי בעלי המניות הביעו חשש כבד באשר להמשך דרכו של הערוץ, והעלו שאלות על התכנות של ערוץ מוזקה ישראלית, על חובותיו הרגולטוריות. זאת בין היתר, לאחר שמועצת הכבלים והלוויין בראשותו של ניצן חן, אישרה באחרונה את הסבתו של ערוץ MTV האירופי, לערוץ MTV ישראל, ובמסגרת זאת אישרה בתוכו שידור של מוזיקה ישראלית בהיקף של 20%. בימים אלו גם מתגבשת החלטה סביב ערוץ ים-תיכוני חדש בשליטת חברת ניהול פלוס של בני מנשה ויואב גרוס, הקשור גם לזכיינית רשת. על-פי ההערכות, גם ערוץ זה אמור לשדר מוזיקה.

נודע, כי מנהלת הערוץ רווית אלמוג והעורכת הראשית נירית וייס שלחו בנושא מכתב לחן, בו הן מביעות חשש מפגיעה מהותית בהתנהלותו התקינה של הערוץ. בעלי המניות התייחסו גם לעובדה שצריכת קליפים כיום מתבצעת בעיקר באתרי שיתוף הקבצים ובהורדות שונות ברחבי הרשת והטלוויזיה אינה הזירה הטבעית שלה יותר. זאת למרות שהדרישה הרגולטורית מהערוץ היא לשדר אחוז ניכר של קליפים. לאור הדברים עלתה השאלה, האם המודל הכלכלי הקיים הוא הנכון והאם הוא מאפשר בכלל את המשך קיומו של הערוץ.

בערוץ 24 סירבו להגיב לידיעה.