מתרחבים: כל ערוץ יוכל לבקש לעלות על ה-DTT

זאת באישור שר התקשורת ■ HOT בתגובה: "המהלך יפגע לא רק בחברות הפרטיות ובעובדיהן, אלא בכל הגורמים המעורבים בתחום"

ערוץ שיבקש לעלות על פלטפורמת ה-DTT יוכל לעשות זאת, באישור שר התקשורת שיתייעץ עם שר האוצר, הרשות השנייה והמועצה לכבלים ולוויין - כך עולה מנוסח הצעת החוק להרחבת המערך הדיגיטלי כפי שהופץ לשרי הממשלה לקראת הצבעה עליו ביום ראשון והגיע לידי "גלובס".

בסך-הכול מציע החוק להרחיב בתוך שנתיים את המערך ל-18 ערוצי שידור ובכללם 5 הערוצים המצויים על גביו היום, כל הערוצים הייעודיים, ערוץ החינוכית ולפחות ערוץ HD אחד. כמו כן, יעלה ערוץ ובו כלל תחנות הרדיו החוקיות.

כפי שפורסם פה בראשונה, את המערך שעלותו 50 מיליון שקל בשנה יממן האוצר והטלוויזיה החינוכית תעלה עליו רק אם תייחד את שידוריה לילדים ונוער בפיקוח של משרד החינוך. "הבעלות על המערך והפעלתו יועברו, החל מיום 1 בינואר 2014, מהרשות השנייה לגוף ממשלתי או ציבורי אחר, לרבות חברה ממשלתית, שאינו מפקח על שידורי טלוויזיה", לשון ההסבר לחוק.

בחברת הכבלים HOT אמרו היום (ה') כי "מדובר במהלך פופוליסטי של הלאמת מערך השידורים, ופעולה קשה נגד המגזר הפרטי הפועל בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל. המהלך יפגע לא רק בחברות הפרטיות ובעובדיהן, אלא בכל הגורמים המעורבים בתחום".

בתוך כך, ביומיים האחרונים ישנן תקלות חמורות במערך עידן+ ברחבי הארץ. ברשות השנייה החלה בטיפול הבעיה, אך נכון למועד פרסום הידיעה טרם התגברו עליה.

מהרשות נמסר כי "מניתוח פניות הציבור למוקד עידן של הרשות השנייה עולה כי המדובר בעשרות בודדות של פניות שהתקבלו. התקלה נבדקת, ומרבית מהפונים כבר שבו לקלוט. ככל הנראה מדובר בבעיות נקודתיות שיתכן ונובעות ממכשירי הקצה".