וידיאו: חנות איקאה בנתניה נשרפה; הנזק - עשרות מיליוני שקלים

לא דווח על נפגעים ■ איקאה: תיקון הנזק - תוך חצי שנה עד שנה ■ סיבת השריפה אינה ידועה ■ מכה לחברות הביטוח כלל והפניקס שמבטחות את החנות, את הציוד ואת אובדן הרווחים

שריפה אירעה היום (שבת) בחנות איקאה בצומת פולג בנתניה. לא דווח על נפגעים, אולם החנות נשרפה כליל.

השריפה פרצה סמוך לשעה 5:45 בבוקר. כוחות הכיבוי וההצלה הוזעקו למקום בסמוך לשעה 7:00, אך עד שעה זו לא הצליחו לכבות את הלהבות סופית. המקום היה ריק מאדם, כך שאיש לא נפגע, אולם נזק רב נגרם לרכוש בחנות.

מרשת איקאה נמסר היום ל"גלובס" כי נגרם נזק גדול לחנות, והיא לא תפעל עד להודעה חדשה. ההערכה היא כי חנות חדשה תוקם בתוך חצי שנה עד שנה.

את המבנה עצמו מבטחת חברת הפניקס , ואת התכולה ואובדן הרווחים מבטחת כלל ביטוח . הזמן הממושך שייקח לחנות לחזור לשגרה עלול להגדיל את הנזק גם לחברות הביטוח. ההערכה היא כי הנזק יסתכם בעשרות מיליוני שקלים לכל אחת מהחברות.

השריפה אותרה על-ידי אנשי חדר הבקרה של איקאה, אשר הזעיקו מיד את מכבי האש והמשטרה. סיבת השריפה אינה ידועה, אך ככל הנראה היא החלה על גג המבנה, ולאחר מכן הגג עצמו קרס.

למרות שלאיקאה אין כעת הערכות לגבי הנסיבות שהובילו לשריפה, בחברה מציינים כי בחנות פעלה מערכת בקרה לגילוי אש בתפקוד מלא. היות שהחנות לא פועלת בשבת, לא התקיימה סכנה שבני אדם ייפגעו מהשריפה.

חנות איקאה בצומת פולג הוקמה באפריל 2001, ובשנה שעברה השיקה הרשת את החנות השנייה שלה בישראל, בראשון-לציון.

יו"ר איקאה, רון הדסי, ומנכ"ל איקאה, שלומי גבאי, הודיעו כי "חנות איקאה בראשון-לציון תמשיך לפעול כרגיל בצוות חצי מתוגבר ותספק את המשלוחים שכבר הוזמנו ושולמו על-ידי לקוחות בסניף נתניה. אנו נערכים לתגבר את מערך שירות הלקוחות שלנו ונפרסם בהקדם מספר טלפון עדכני. אנו מתנצלים מראש בפני לקוחותינו על אי-הנוחות הנגרמת להם. הנהלת איקאה נמצאת בקשר מתמיד עם עובדיה ועידכנה אותם כי היא דואגת לרווחתם".

רק לאחרונה דיווחה איקאה ישראל, שבשליטת איש העסקים מתיו ברונפמן, על מכירות של 678 מיליון שקל בשנת 2010 - גידול של 40% לעומת המכירות ב-2009, בעיקר הודות לפתיחת החנות בראשון-לציון. תחום הרהיטים היווה כ-65% ממכירותיה, כשהיתר הגיעו ממכירת אביזרים. בשתי חנויות הרשת ביקרו ב-2010 כ-3.5 מיליון מבקרים, גידול של כ-56% לעומת 2009.

צפו בסרטונים שהעלו הגולשים ל-YouTube