סיגמא: "לעקוב אחר מניות הגז - ולהגדיל חשיפה אליהן"

אורי גלאי, מנכ"ל בית ההשקעות, ממשיך להיות חיובי לגבי שוק המניות וצופה המשך עליות שערים ■ "בטווח הבינוני-ארוך השקל ישוב להתחזק מול סל המטבעות ובפרט מול הדולר"

גם בסיומו של שבוע שלילי בשוק המניות הישראלי, ממשיך הבוקר (א') אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות, להיות חיובי לגבי שוק המניות המקומי וצופה המשך עליות שערים.

עם זאת, נוכח המצב במצרים והתנודתיות בשוק המניות שהתלוותה אליו, מדגיש גלאי את החשיבות של אלוקציה נכונה בתיקים, כזו שמתחשבת ברמת הסיכון שהמשקיע יכול ומוכן לקחת על עצמו. האלוקציה צריכה להיות בין אפיקי השקעה, סקטורים אזורים גיאוגרפיים ועוד.

בנוגע לשוק המט"ח, מאמין גלאי כי בטווח הבינוני-ארוך השקל ישוב להתחזק מול סל המטבעות ובפרט מול הדולר והאירו, זאת לנוכח חוזקו של המשק הישראלי ופער הריבית החיובי ביחס לארה"ב ולגוש האירו שהולך ונפתח.

לצד זאת מדגיש גלאי כי ההתפרעויות במצרים גרמו להתחזקות הדולר, אך במידה והמצב במצרים לא יתפתח למשבר אזורי עם השלכות כלכליות מהותיות, העלייה האחרונה בשער הדולר תהיה זניחה בהסתכלות ארוכת טווח.

ביחס לפיצוץ צינור הגז באל-עריש והתמשכותו של המשבר במצרים, מציע גלאי למשקיעים לעקוב אחר מניות קידוחי הגז הישראליות (אשר מובילות הבוקר את העליות בשוק, ה.ק.) ולהגדיל החשיפה אליהן. גלאי מסביר כי חשוב מאוד להפריד בהתייחסות למניות קידוחי הגז הימי לבין מניות קידוחי הנפט ביבשה, בהן הסיכון גבוה לאין שיעור.