ברקליס: "השוק לא נותן מספיק קרדיט לרציו"

האנליסט דייוויד קפלן בסקירה עדכנית ללקוחותיו על רקע הפיצוץ בצינור הגז במצרים: שותפויות "ים תטיס" הן המרוויחות העיקריות בטווח הקצר ■ מחיר היעד לרציו: 80 אגורות

מניות קבוצת דלק , אבנר ודלק אנרגיה הן המרוויחות העיקריות מהפיצוץ בצינור הגז המצרי שאירע בסוף השבוע באל-עריש שבסיני, שכן שותפויות "ים תטיס" יכולות לגשר על הפער במחסור באספקת הגז עד לפיתוח המלא של מאגר "תמר". כך מעריך האנליסט דייוויד קפלן מבנק ההשקעות הבריטי ברקליס, בסקירה עדכנית שהוציא היום (ב') ללקוחותיו, אשר הגיעה לידי "גלובס".

קפלן צופה כמובן שיבושים באספקת הגז ממצרים לישראל בעקבות הפיצוץ בצינור המוביל, אולם הוא מדגיש כי "ים תטיס" יכולה בהחלט להגביר את קצב אספקת הגז לישראל בזמן ש"תמר" נמצאת בפיתוח, כך שמשק האנרגיה בישראל לא ירגיש כלל במחסור. לפיכך, המניות שירוויחו בטווח הקצר הן שותפויות "ים תטיס", שהוזכרו לעיל.

בסקירתו לא משנה קפלן את ההמלצות או את מחירי היעד למניות הנפט והגז אותן הוא מסקר. הוא מחזיק בהמלצת "משקל יתר" על אבנר ודלק קידוחים במחירי יעד של 2.89 שקלים ו-16.17 שקל בהתאמה. את ישראמקו הוא מסקר בהמלצת "משקל חסר" ובמחיר יעד של 34 אגורות למניה.

קפלן מקדיש חלק בולט בסקירה למניית רציו , אותה הוא מסקר בהמלצת "משקל יתר" ובמחיר יעד של 80 אגורות למניה - 19% מעל מחיר השוק. קפלן שורי על מניית רציו כבר תקופה ארוכה, והעניק לה את מחיר היעד השאפני עוד כשהמניה נסחרה בקידומת של 50 אגורות. למעשה, הוא האנליסט השורי ביותר בשוק על מניית רציו.

"השוק לא נותן לרציו מספיק קרדיט", כותב קפלן, ומציין כי השוק לא מעריך נכון את "הפוטנציאל להימצאות נפא במבנה 'לוויתן'" וכן את "היכולת להתחיל בהפקה מ'לוויתן' עוד לפני שנת 2014 (גם אם בכמויות קטנות), ובכך לזכות בהטבות מס".

קידוח "לוויתן", בו נמצאו כבר כמויות גז טבעי בהיקף של 16 TCF (טריליון רגל מעוקב), נמצא כעת בשכבת מטרת הנפט הראשונה, שם ישנו סיכוי של 17% למציאת 3 מיליארד חביות נפט. שותפויות "לוויתן" צפויות להוציא הודעה על עדכון הקידוח עוד החודש. לאחר מכן, הקידוח ימשיך לשכבת הנפט השנייה, שם ישנו סיכוי של 8% להימצאות 1.7 מיליארד חביות נפט.