פסגות: מיזוג דרבן-כלכלית יביא לחברה רווחיות ויציבה יותר

במחלקת ה-Sell Side של בית ההשקעות חוזרים על המלצת "קנייה" לכלכלית ירושלים במחיר יעד של 50 שקל למניה - פרמיה של 19% למחיר הפתיחה של המניה בבורסה היום

בעקבות המיזוג בין חברות הנדל"ן מקבוצת פישמן, דרבן וכלכלית ירושלים , במחלקת ה-Sell Side של בית ההשקעות פסגות אופטימיים וסבורים כי המיזוג יוביל לחברה יציבה יותר ורווחית יותר. האנליסט אהוד ניר חוזר על המלצת "קנייה" לכלכלית ירושלים במחיר יעד של 50 שקל למניה - פרמיה של 19% למחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א היום.

בפסגות מעריכים כי הרווח הנקי של קבוצת כלכלית ירושלים בשנת 2011 צפוי לעמוד על 407.5 מיליון שקל, לעומת 253 מיליון שקל בשנת 2010. דרבן צפויה לתרום 84 מיליון שקל לרווח הנקי של הקבוצה (20%), ו-250 מיליון שקל ל-NOI (כ-19.6%).

להערכתם, שנת 2011 בכלכלית תתאפיין בהמשך עלייה מתונה ב-NOI כתוצאה מהצמדת המדד ועלייה קלה בשכר הדירה. שערוכי הנדל"ן השנה צפויים להוות רוח גבית נוספת, כאשר העוצמה המרכזית תגיע מצרפת ומישראל.

"מיזוג דרבן לכלכלית הוסיף לחברה תיק נכסים מניבים בישראל בהיקף 2 מיליארד שקל ושיפר את איתנותה הפיננסית של כלכלית, מה שעשוי לתרום לירידת המרווחים הנדרשים מהחברה בגיוסי החוב שלה", כותבים בפסגות, ומציינים כי בעקבות המיזוג גדל ההון העצמי של החברה הממוזגת ב-1.19 מיליארד שקל ועומד כעת על 3.15 מיליארד שקל. יחס ההון למאזן בכלכלית סולו מורחב מגיע כעת ל-20% בהשוואה ל-17.9% בטרם המיזוג.

"מהלך מתבקש"

בספטמבר האחרון החל אליעזר פישמן בצעדים לארגון מחדש של חברות קבוצת הנדל"ן שלו. במסגרת המיזוג, כל מחזיק מניית דרבן יקבל עבורה 0.59 מניית כלכלית ירושלים. הערכת השווי לצורך המיזוג העניקה לכלכלית ירושלים שווי של כ-2.2 מיליארד שקל, ולדרבן שווי של כ-1.2 מיליארד שקל, לעומת 3.35 מיליארד שקל ו-1.19 מיליארד שקל הבוקר.

כלכלית ירושלים חולשת כיום על נדל"ן מניב בישראל, צפון אמריקה, אירופה והודו. דרבן מתמקדת בפעילות נדל"ן בישראל, בגרמניה ובקנדה.

עםם ההודעה על כוונות המיזוג, האנליסטים בשוק הגיבו בחיוב. בבית ההשקעות אי.בי.אי ציינו כי "זהו מהלך מתבקש". בבית ההשקעות מגדל שוקי הון אמרו כי המרוויחה העיקרית ממהלך המיזוג היא דווקא חברת מבני תעשיה, גם היא מקבוצת פישמן, המחזיקה ב-28.1% ממניות דרבן. זאת משום שהיא "אספה בהתמדה מניות דרבן ברמות מחירים נמוכות יותר, תקבל בזול מניות כלכלית, ואף נהנתה מדיבידנד נאה שחולק בדרך".

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"