הפרסומת הטובה ביותר בסופרבול 2011: קמפיין של פולקסווגן

גרין ביי פקרס אמנם ניצחו את המשחק, אבל הפרסומות של יצרניות הרכב בלטו יותר מכולן

מסכנים האמריקנים - לא הלך להם בקלות השנה העניין הזה עם הסופרבול. בדרך לאירוע המיוחל בדאלאס כמעט כל מה שיכול היה להשתבש אכן השתבש: סופות שלגים, רוחות מטורפות והמון קרח גררו את העיר לגיהינום של ממש. התחבורה שותקה, טיסות אוהדים אל העיר בוטלו, ואצטדיון ה"קאובויס" ספג שורה של נזקים רציניים (כולל גושי קרח גדולים שנפלו מהגג ופצעו 6 אנשים).

בקיצור, לא פיקניק. אבל החבר'ה האלה בטקסס לא מוותרים בקלות, והמשחק המדובר בין גרין ביי פקרס לפיטסבורג סטילרס התקיים אתמול (א') למרות הכול. מי ניצח? הפקרס, אבל למי אכפת? הקרב האמיתי בסופרבול הוא ממילא הקרב על הפרסומות (כך לפחות חושבים 50% מהאמריקנים על-פי סקרים שנעשו לאחרונה).

השנה היתה השנה של יצרני הרכב. כ-10 חברות שונות שטפו את המסך עם שלל פרסומות בהיקף וברמה שלא זכינו לראות מזמן.

שמתי לב שבניגוד לשנים קודמות, הרבה מן הפרסומות הטובות של 2011 ויתרו על הבוטות, האלימות וההומור הגבולי שמאפיין את פרסומות הסופרבול - ופנו דווקא לאזורים אחרים: רגש, סימפטיה, קסם והומור עדין.

מתוך המקבץ כולו, בחרתי 3 פרסומות רכב שלטעמי עשו את העבודה טוב יותר מהאחרות:

Volkswagen: The Force

דארת' וויידר קטן (ילד בתחפושת הדמות המפורסמת מ"מלחמת הכוכבים") מנסה לשווא להפעיל את כוחות העל שלו (The Force...) על כלב המשפחה, מייבש הכביסה ובובה. לשווא.

אביו נחלץ בסופו של דבר לעזרתו ומפיח רוח חיים במכונית ה"פאסאט" המשפחתית באמצעות השלט רחוק. הילד לא יודע את נפשו. גם אנחנו.

פרסומת נפלאה, אנושית, מרגשת ומצחיקה, המעניקה לרכב, שהוא מכונה קרה מטבעו, לב של ממש.

פולקסווגן שחררו ל-YouTube את הפרסומת כמה ימים לפני הסופרבול עצמו, והיא פשוט סחפה את הרשת עם כ-15 מיליון צפיות ובאזז מטורף.

וכל זה מבלי שזכינו לראות את הפנים של הילד עצמו. הוא הרי מכוסה במסכה. מיי דה פורס בי וויז פולקסווגן.

Volkswagen: Beetle

פרסומת נוספת של פולקסווגן נועדה לקדם את החיפושית החדשה של החברה, והיא עושה זו בדרך יוצאת דופן: אין מכונית בפרסומת. לא בהתחלה, לא באמצע ולא בסוף.

אבל למרות המגבלה הקטנה הזו, זו אחת מפרסומות הרכב היפות ביותר שראיתי. במהלך הסרטון אנחנו מלווים חיפושית (החרק, לא הרכב) הדוהרת במעבה היער על רגליה הקטנות.

הדהרה הזו מתכתבת היטב עם כל הקלישאות הידועות של פרסומות הרכב הבנאליות: סיבובים בהילוך איטי, התזת מים מהגלגלים (רגליים), וזינוקים הרואיים באוויר כשרגבי עפר קטנים ניתזים אל על בסלואו מושן. יפיפה,

מעורר מחשבה ואפילו מצחיק. עכשיו רק נשאר לראות כיצד תיראה בסופו של דבר המכונית עצמה.

Bridgestone: Carma

הפרסומת האחרונה שבחרתי איננה ממש פרסומת למכונית, אבל גם היא מגיעה אלינו מתחום הרכב. מדובר על פרסומת שובת לב לצמיגי בריג'סטון.

הסרטון מגולל בפנינו סיפור קטן ויפה על נאמנות והכרת-תודה בין נהג העושה את דרכו בכביש צדדי לבין בונה (החיה). הנהג, כך אנחנו למדים, הציל את הבונה פעם ממוות בין גלגלי המכונית. כעבור שנים, הבונה המבוגר גומל טובה ומציל את הנהג מאסון קטן לא פחות.

סיפור אגדה מקסים, משעשע וחמוד מאוד. אני השתכנעתי.

* הכותב הוא שותף וסמנכ"ל קריאייטיב בגליקמן-נטלר-סמסונוב.