עו"ד זכרוני על תקיפתו: "זה היה לינץ', אך הייתי קר-רוח"

עו"ד אמנון זכרוני הותקף אתמול יחד עם לקוחו בצאתו מבית המשפט המחוזי בנצרת ■ "הגיע הזמן שהמערכות בישראל המופקדות על הגנת האזרחים ישימו קץ למעשים מהסוג הזה"

"הותקפתי על-ידי עשרות אנשים עם עיניים 'מזרות אימה', זה היה ממש לינץ'. מזל ששמרתי על קור-רוח והצלחתי לפרוץ לתוך ההמון שהקיף אותי כשהוא משליך אבנים" - כך תיאר היום (ב') עו"ד אמנון זכרוני, בשיחה עם "גלובס", את ההתקפה שעבר אתמול (א') בצאתו מבית המשפט המחוזי בנצרת.

למרות התקיפה הקשה, כבר אתמול המשיך זכרוני בשגרת יומו, והיום הגיע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כדי לייצג לקוח. לדבריו, הדיון עבר הפעם ללא תקיפות וללא הרס המכונית.

"הגיע הזמן שאיכשהו המערכות בישראל המופקדות על הגנת האזרחים ישימו קץ למעשים מהסוג הזה", קורא עו"ד זכרוני, שמציין כי במקום הארוע היו מצלמות אבטחה, "ואני מקווה שכל מי שהיה מעורב ייעצר".

המכונית נרגמה

זכרוני מייצג את משפחת שתיווי מנצרת, שאחד מבניה נרצח במסגרת סכסוכי משפחות בעיר. בתיק הרצח עומדים לדין 3 נאשמים מבני משפחת חמודה מנצרת.

בצאתו אתמול מדיון בתיק בבית המשפט בנצרת לעבר החניון התנפלו על ריאד שתיווי, אחד מבני משפחת הנרצח, שני אנשים והיכו אותו. עו"ד זכרוני וריאד נמלטו לכיוון הרכב בדרכם החוצה מהחניון, ושם המתינו להם כ-40 אנשים, שטילטלו את רכבו של עו"ד זכרוני בחוזקה ורגמו אותו באבנים.

השניים הצליחו לחלץ את עצמם מן ההמון הזועם ולהגיע לבית-החולים האנגלי בנצרת. ריאד נזקק לטיפול רפואי ואושפז. המשטרה הגיעה לבית-החולים ולקחה עדות מעו"ד זכרוני.

עו"ד זכרוני (75), מבכירי המשפטנים בארץ, היה יועצו של ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, לענייני שבויים ונעדרים. בשנות ה-80 הוא עסק בשחרור בני-ערובה בלבנון והיה מעורב, בין היתר, במגעים לשחרורו של רון ארד. זכרוני היה פרקליטם של המרגלים שמעון לוינזון, נחום מנבר, שבתאי קלמנוביץ ומרדכי ואנונו, וייצג גם את השר לשעבר אריה דרעי.