ועדת שני לשינוי הטבות המס בפנסיה יוצאת לדרך

כפי שנחשף ב"גלובס", הוועדה תמליץ על מודל חדש למתן הטבות המס לחיסכון הפנסיוני בישראל, ותגבש את העקרונות להצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה בהתאם

שר האוצר, יובל שטייניץ, מוציא לדרך את הוועדה לבחינת מודל הטבות המס בחיסכון הפנסיוני. כפי שנחשף בראשונה ב"גלובס", הוועדה - שבראשה עומד מנכ"ל האוצר חיים שני - תמליץ על מודל חדש למתן הטבות המס לחיסכון הפנסיוני בישראל, ותגבש את העקרונות להצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה בהתאם.

במסגרת זו, הוועדה תבחן את ישימות מודל הטבות מס הפנסיוני לכל אורך חיי החיסכון - ולא את מודל ההטבות השנתי כפי שקיים כיום, בהתאם למודל ההטבות הפנסיוניות שקיים בבריטניה. באוצר קוראים למודל המוצע מודל "מחזור החיים". הוועדה נדרשת להגיש המלצותיה עד אמצע השנה.

בוועדה חברים הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר עודד שריג; הממונה על התקציבים אודי ניסן; מנהל רשות המסים יהודה נסרדישי; הממונה על הכנסות המדינה פרידה ישראלי; ומנכ"ל הביטוח הלאומי אסתר דומיניסיני. נציין כי באוצר הבהירו היום (ב') במענה לשאלתנו, כי החיסכון הפנסיוני הרלבנטי לבחינת הוועדה אינו כולל את קרנות ההשתלמות.

"מורכב וארכאי"

"המדינה מעניקה כיום הטבות מס מפליגות לטובת חיסכון זה, אולם לא כלל הציבור נהנה מהן", אמר שטייניץ. שני הוסיף בהקשר זה כי "התברר לי כי החוק הקיים מורכב וארכאי". באוצר מספרים כי מדי שנה מסתכמות הטבות המס לחיסכון הפנסיוני בכ-8.5 מיליארד שקל, שמהם נהנים יותר (באופן יחסי ובוודאי אבסולוטי) בעלי השכר הגבוה, שמנצלים את מסגרת הטבות המס הקיימת.

במסגרת כתב המינוי לוועדה נקב שטייניץ ב-15 במארס כתאריך להגשת המלצות הוועדה בנוגע לישימות המודל המוצע. הוועדה נדרשת להציג את מסקנותיה הסופיות בדבר עקרונות הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה בנושא הטבות המס עד 1 ביולי.