מה ניתן ללמוד מתנועות בעלי ההון בוילי פוד?

בעל העניין צבי ויליגר קונה כמדי שבוע מניות ואופציות של וילי פוד ■ רוני צארום אסף מניות אספן גרופ בדצמבר וינואר

תנועות בעלי עניין בשוק ההון הן כלי לקבלת החלטת השקעה, והפעם נבקש להתחקות אחר אספן גרופ , וילי פוד ואברות . בשלושתן חלה תנועה ערה של בעלי העניין, העשויה לתת לנו אינדיקציה לגבי הצפוי למניות אלו בהמשך.

אספן גרופ

הקבוצה עוסקת בייזום, פיתוח ומכירת פרויקטים בענפי הבנייה והנדל"ן, הקמה וניהול קניונים ומבני תעשייה, ושולטת באספן נדל"ן ואספן נכסים (האחרונה היא חברה פרטית).

מעקב אחר תנועות בעלי עניין בחודשים דצמבר וינואר, מציג מהלך של איסוף מניות בידי בעל השליטה, רוני צארום, המחזיק 53.78% ממניות החברה. צארום רכש מניות בצורה עקבית, וניתן לחוש כי בעל השליטה העיקרי במניה מביע אמון בחברה ובתוצאותיה.

ב-23 בינואר התפרסם דיווח לגבי חתימה על הסכם בין אספן גרופ לחברת הרים ירוקים, להקמת 16 מתקנים סולאריים על גגות מבנים חקלאיים בגליל העליון, בהשקעה כוללת של כ-10 מיליון שקל; וב-1 בפברואר פורסם כי אספן חתמה על הסכם נוסף עם הרים ירוקים, להקמת מערכות סולאריות בהשקעה של כ-9.5 מיליון שקל.

לפי פרסומים נוספים בכוונת אספן להעמיק ולהרחיב פעילותה בתחום המתקנים הסולאריים, ולהפוך אותה לאחד ממנועי הצמיחה שלה בשנים הקרובות. נציין כי מתחילת השנה עלתה מניית אספן גרופ בכ-10.79%.

וילי פוד

החברה עוסקת בייבוא, ייצור, שיווק והפצה של מוצרי מזון, והיא בעלת מעמד בולט בקרב יבואני המזון בארץ. בשנתיים האחרונות חל שיפור ברמת המינוף שלה עקב שיפור ברווח התפעולי, בין השאר על רקע מכירה או סגירה של השקעות הפסדיות. כיום לחברה רמת נזילות טובה, ובקופתה 127 מיליון שקל. שווי השוק שלה עומד על כ-203 מיליון שקל. הענף שבו פועלת החברה מתאפיין בתחרותיות גבוהה ובחסמי כניסה נמוכים.

בעל העניין צבי ויליגר קונה כמדי שבוע מניות ואופציות של החברה. כך גם חברת דנשר אחזקות, שמגדילה החזקות במניה. להערכתי, לנוכח הנתונים הפיננסיים של וילי פוד, בשילוב עם קניות בעלי העניין, מסתמנת המניה כמעניינת, ובעלת יכולות להתפתח על-ידי פעולות של רכישת חברות מתחום המזון.

אברות

החברה עוסקת בייצור, ציפוי ועטיפת צינורות מתכת ואביזרי צנרת. מעקב אחר בעלי עניין בחברה מראה כי גבי מגנזי, המחזיק בכ-48% ממניות החברה, ביצע התאמות לדרישות הבורסה בנוגע לשווי מזערי של החזקות ציבור, על ידי פעולות קנייה ומכירה במניה.

ב-23 בינואר דווח כי מניית אברות יוצאת מרשימת השימור. מכירת המניות אינה מעידה על חוסר אמון בחברה, ובוצעה כאמור מטעמים רגולטוריים של עמידה בתנאי הסף למסחר הרציף. ברשימת השימור יש חברות נוספות שמעוניינות לחזור להיסחר במסחר הרציף בבורסה. הן יכולות לפעול במספר דרכים: מכירת מניות מבעלי עניין לציבור, במטרה להגדיל את שווי ושיעור החזקות הציבור; פרסום תשקיף וגיוס הון, שישפרו את ההון העצמי של החברה ואת שיעור ושווי החזקות הציבור; והגדלת הון על-ידי גיוס כסף בהנפקה פרטית וכדומה.

* הכותב משמש כמנהל השקעות של קרנות נאמנות, ובהן הקרן די.בי.אם אחזקות בעלי עניין ת"א 100 קרן נאמנות. אין לראות בכתבה זו משום עצה ו/או המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע לרבות ני"ע המוזכרים בכתבה זו. כל הפועל בהסתמך על המאמר ו/או על תוכנו, אחראי באופן בלעדי לכל נזק או הפסד שיגרם לו. מנהל הקרן הנו מגדל קרנות נאמנות בע"מ. די.בי.אם בית השקעות הינו מנהל השקעות חיצוני.