סייבל השקיעה מיליוני ש' בחברת תאי הגזע קריוסל

זו הפעם הראשונה שהחברה משקיעה מהונה הפרטי בחברת ביומד פרטית, ונראה כי השקעה זו היא ניצן ראשון למדיניות החדשה של סייבל

חברת Cybele השקעות השקיעה כמה מיליוני שקלים מהונה הפרטי בחברת קריוסל, העוסקת בתחום תאי הגזע. כך נודע ל"גלובס".

זו הפעם הראשונה שהחברה משקיעה מהונה הפרטי בחברת ביומד פרטית, ונראה כי השקעה זו היא ניצן ראשון למדיניות החדשה של סייבל.

"נבצע השקעות נוספות בחברות ביומד פרטיות ב-2011, כפי שאנו נוהגים להשקיע בתחומים אחרים שמשיקים לפעילויות הנוספות שלנו, בתחומי הבנקאות וההשקעות", אומר שחר סיידון, בעל השליטה בחברה. "מ-2005 אנו מלווים חברות ביומד ויש לנו קשר הדוק ליותר מ-60% מהחברות הציבוריות. בכוונתנו להמשיך לתרגם את הניסיון לאחזקות אקוויטי בחברות פרטיות וציבוריות, בעלות טכנולוגיות הנחשבות פורצות דרך בשוק הביומד, הפארמה והמכשור הרפואי", הוסיף.

סייבל מציעה מגוון שירותים תומכים לחברות בורסאיות, מתמחה בייעוץ להנפקות, כולל הכנת החברה להנפקה ועבודה מול החתמים, ועוסקת במכירה של חבילות מניות מחוץ לבורסה עבור בעלי עניין שמעוניינים להקטין או להגדיל את אחזקתם. מלבד זאת, החברה מפעילה את אתר ספונסר, שמכיל מידע ופורומים בנושא שוק ההון, וכן עורכת כנסי משקיעים.

בנוסף, לחברה פעילות השקעות. היא מחזיקה במניות ובאופציות של חברות שאותן ליוותה בהנפקות ובגיוסי הון, משקיעה באופן ישיר בחברות פרטיות בתחום ההיי-טק והפיננסים, ובבעלותה חברת השקעות שמתמחה בחברות היי-טק צעירות.

סייבל לא לבד

יעל שניצר, שותפה בסייבל, ציינה כי, "נשקיע בחברות שנמצאות בשלבים בהם סייבל תוכל להציף ערך מוסף, שיתבטא במעורבות הצוות שלנו בבניית אסטרטגיה לחברה, וכן ניסיון בגיוס ההון הנדרש כדי לעמוד ביעדים שהוצבו".

ההשקעה של סייבל יכולה לתמוך בחברות שנמצאות שנים ספורות מהכניסה לשוק, אך אינן מעוניינות ללכת לבורסה, אינן מעוניינות בהשקעות הון סיכון או שאינן מתאימות לכך.

גם חברת החיתום ובנקאות ההשקעות רוסאריו קפיטל הקימה לאחרונה קבוצת משקיעים לתמיכה בחברות בשלבים דומים, אולם בניגוד לסייבל, היא לא משקיעה כספים מהונה הפרטי.

סיידון מציין כי "השקענו בקריוסל, משום שהיא מובילת שוק בתחום תאי הגזע. אהבנו את השמרנות והיציבות של החברה בצד מנועי הצמיחה החדשניים, שגם אותם ניתן למסחר בתוך שלוש שנים מקסימום".

קריוסל, מנוהלת על-ידי ניר כהאן ועוסקת בתחום תאי הגזע, בעיקר בשוק הישראלי ומעט בשוק העולמי. יש לה מכירות בהיקף של 10 מיליון שקל מפעילותה העיקרית - איסוף תאי גזע מדם טבורי - והיא מציגה רווחיות.

קריוסל מפתחת גם מגוון מוצרים הקשורים בשימוש בתאי גזע, ובהם שירות לאיסוף תאי גזע מדם היקפי עבור משפחות של חולי סרטן או עבור חולים שהבריאו; שיטה להפקה של תאי גזע משומן לצורכי מילוי קמטים; וטיפול מבוסס תאי גזע לשיפור הפוריות אצל נשים. כל הטיפולים של החברה מבוססים על תאי גזע הניטלים מן החולה עצמו, ולכן המסלול הרגולטורי קצר יחסית. בכל הטיפולים שוק היעד הראשון הוא ישראל.