סופית: ב-2013 הטלוויזיה המסחרית עוברת לרישיונות

משמעות החוק היא שכבר ב-2013 יוכל כל גוף שיעמוד בתנאי סף לקבל רישיון למשך 15 שנה לפחות לשדר בטלוויזיה המסחרית ■ כחלון: החוק ייתן אופק לזכייניות ויאפשר מפעילים חדשים

עברה הצעת החוק למעבר הטלוויזיה המסחרית מזיכיונות לרישיונות. החוק שהונח וקודם על-ידי שר התקשורת משה כחלון עבר ברוב של 28 תומכים מול 7 מתנגדים בקריאה שלישית.

משמעות החוק היא שכבר ב-2013 יוכל כל גוף שיעמוד בתנאי סף לקבל רישיון למשך 15 שנה לפחות לשדר בטלוויזיה המסחרית. זאת בניגוד למצב כיום בו משדרים קשת, רשת וערוץ 10 מתוקף זיכיון על האפיקים 22 ו-10.

על-פי החוק החדש, יבוטלו לכל המאוחר בשנת 2015 האפיקים 22 ו-10, והערוצים המסחריים ישדרו באפיקים חדשים אותם יקבע שר התקשורת משה כחלון עד סוף החודש הנוכחי.

אם זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, יעברו לרישיון יחד - הן יוכלו להמשיך ולהחזיק במשותף בחברת חדשות ערוץ 2 למשך 3 שנים נוספות.

כל גוף חדש שיקום יהיה חייב לשדר חדשות ולעמוד בתנאים המוגדרים היום בחוק הרשות השנייה של השקעה בתוכן ישראלי מקורי ובשוק ההפקה.

על-פי ההערכות בשוק, בשנים הקרובות עשויים להיות בישראל לכל היותר 3 ערוצים מסחריים, אם לא שניים בלבד. עם זאת, במשרד התקשורת ובמשרד האוצר נערכו תחשיבים לפיהם בתוך מספר שנים עשויים להיות בישראל 5 ערוצים מסחריים שיתפרנסו מפרסומות.

בחודשים הקרובים אמורה לגבש הרשות השנייה את כללי הרגולציה שיתאימו לעידן הרישיונות, ובכלל זה נושא הבעלויות.

"החוק ישנה את משטר השידורים, ייתן אופק לזכייניות ויאפשר מפעילים חדשים", ציין השר משה כחלון.

כחלון ציין בדבריו את ח"כ איתן כבל, שהיה הראשון שהניח את החוק; את שר התקשורת הקודם, אריאל אטיאס; ואת יו"ר ועדת הכלכלה הקודם, ח"כ אופיר אקוניס, שקידם את החוק.

בתוך כך נדחו כל ההסתייגויות לחוק.