אברטון בדרך לפשיטת רגל? הדו"חות מספרים משהו אחר

אחרי הפרסומים לפיהם קבוצת הפרמיירליג על-סף משבר כלכלי חמור, הדו"חות ל-09/10 מצביעים על הפסד של 600 אלף ליש"ט בלבד; החובות מסתכמים ב-44.9 מיליון ליש"ט

אחרי שבשבוע שעבר פורסמו הערכות בתקשורת האנגלית כי "אברטון קרובה לפשיטת רגל", מיהר המועדון מליברפול לפרסם את הדו"חות הכספיים לעונת 2009/10, מהם עולה כי העונה הסתיימה בהפסד של 600 אלף ליש"ט בלבד.

בסה"כ רשם המועדון בעונה שהסתיימה ב-31 במאי 2010 הכנסות של 79.1 מיליון ליש"ט, ירידה קלה של 600 אלף ליש"ט לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, החובות של "הטופיז" זינקו ב-7 מיליון ליש"ט בשנת הכספים הקודמת, ל-44.9 מיליון ליש"ט לפי הדו"ח העדכני.

ההוצאה העיקרית ממשיכה להיות שכר שחקנים - 69% מההכנסות הופנו לסעיף זה, לעומת 62% בדו"ח הקודם.

ההכנסה העיקרית של אברטון היתה מזכויות שידור - 50.2 מיליון ליש"ט, עלייה שנבעה מההשתתפות בליגה האירופית. בזירה המקומית נרשמה ירידה בהכנסות מזכויות שידור, בשל העובדה שאברטון שודרה 13 פעמים בלבד בעונה שעברה לעומת 17 שידורים בעונה שלפני כן. הכנסות מספונסרים והסכמים מסחריים הסתכמו ב-7.1 מיליון ליש"ט, בעוד שההכנסות ממכירת כרטיסים עלו ב-8% והסתכמו ב-19.2 מיליון ליש"ט.

"בסך הכל, אלו דו"חות כלכליים מצויינים, בהתחשב בכך שאנחנו נמצאים בתקופה כלכלית לא פשוטה", אמר ביל קנרייט, יו"ר המועדון. "כמו רוב מועדוני הכדורגל וכמו רוב העסקים כיום, אין לנו הרבה כסף נזיל. אבל אנחנו נתמודד עם זה ונמשיך לשאוף למעלה".