לנדאו: להפוך את ישראל לחממה טכנו' לאנרגיות מתחדשות

שר התשתיות הלאומיות ביקר היום במרכז לאנרגיות מתחדשות ברותם תעשיות, הזרוע הטכנולוגית של הקריה למחקר גרעיני בדימונה ■ נבחנות חלופות לייצור דלקים לתחבורה

שר התשתיות הלאומיות קורא להפוך את ישראל לחממה טכנולוגית לאנרגיות מתחדשות. השר אמר את הדברים במהלך ביקור שערך היום במרכזי פיתוח של אנרגיות מתחדשות באזור מישור רותם שליד דימונה. לנדאו ביקר היום במרכז לאנרגיות מתחדשות ברותם תעשיות, הזרוע הטכנולוגית של הקריה למחקר גרעיני בדימונה. קודם לכן ביקר לנדאו במרכז לפיתוח סולארי של חברת ברייטסורס אנרג'י הביקור נערך כהכנה לכנס אילת אילות בנושא אנרגיות מתחדשות שייערך באילת בעוד כשבועיים.

השר לנדאו ציין, כי אם מדינת ישראל רוצה שתהיה לה תשתית משמעותית של אנרגיה מתחדשת, לא ניתן לעשות זאת ללא מרכזים לאנרגיה מתחדשת דוגמת זה שהוקם ברותם תעשיות. בכוונת המשרד לקדם את פעילות הפיתוח והניסוי במרכזים מסוג זה.

במהלך הסיור שהתקיים במסגרת הפעילות הענפה שנעשית בנגב בכלל וברותם בפרט בתחום האנרגיות המתחדשות, הציג מנכ"ל רותם תעשיות, דן פאר בפני השר את הפעילות המגוונת המתבצעת במרכז לאנרגיות מתחדשות ברותם הכוללת את מתקני הניסוי וההדגמה של ברייטסורס, לויתן, ובעיקר את המחקר והפיתוח הישראלי בתחום הקלינטק הקיים במרכז.

כמו כן, הציג פאר בפני השר את שיתוף הפעולה הקיים בין רותם, גפן וחברת אלסטום הצרפתית להקמת חברה בתחום הקלינטק שתשקיע ותפתח טכנולוגיות חדשות בתחום האנרגיות הנקיות. השר שביקר בפרויקט פיתוח הדלקים באמצעות אצות הקיים בפארק תעשיות רותם ציין, כי מדובר בפרויקט חשוב וכי משרדו עוסק בימים אלה בבחינת חלופות לייצור דלקים לתחבורה.

ראש עיריית דימונה, מאיר כהן שהשתתף בסיור, הציג בפני השר את המיזם המשותף שמקדמת עיריית דימונה ביחד עם רותם להקמת מתקנים סולאריים בינוניים לייצור חשמל על שטחי תעשייה בדימונה. השר ציין בהקשר זה, כי נושא הפריפריה וקידומה מקבל עדיפות בתוכנית מדיניות המשרד לקידום האנרגיות המתחדשות בישראל. לנדאו הוסיף, כי הוא רואה חשיבות רבה בפיתוח פרויקטים מסוג זה בפריפריה שיעזרו לפיתוח וקידום האזור ויצרו מקומות עבודה נוספים.