נובל אנרג'י: הפקת גז מסחרית מ"לוויתן" - בשנת 2016

כך לפי מצגת של מנכ"ל נובל אנרג'י בכנס של קרדיט סוויס ■ החודש על פי הערכות עתידות השותפות בקידוח להודיע האם נמצא נפט בשכבות העמוקות

נובל אנרג'י מקדמת את פיתוח קידוח "לוויתן". החברה ערכה אתמול (ג') מצגת בכנס של קרדיט סוויס, כשלראשונה מאז הוכרז הקידוח כתגלית, היא הציגה את לוח הזמנים לפיתוחו.

מצגת נובל
 מצגת נובל

במסגרת המצגת, מוצג קו הזמן של "לוויתן" עד שנת 2016, כאשר קו הזמן של קידוח "תמר" מסתיים בסוף 2012, כפי שהתחייבו השותפות לקידוח. בקידוח "לוויתן" שותפות נובל אנרג'י , אבנר ודלק קידוחים ורציו .

משקיעי הגז-נפט מתוחים בציפייה לקראת הודעת השותפות בקידוח האם נמצא נפט בשכבות העמוקות של הקידוח. נזכיר כי על פי הערכות, ישנו סיכוי של 17% למציאת 3 מיליארד חביות נפט בשכבת הנפט הראשונה, וסיכוי של 8% למציאת 1.7 מיליארד חביות נפט בשכבת הנפט השנייה.

רציו דיווחה שלשום לבורסה כי יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, הפך בעקיפין לבעל עניין בה כאשר חברת הביטוח הפניקס ובית ההשקעות אקסלנס השקעות שבשליטתו הפכו לבעלות עניין בשותפות. אקסלנס מחזיק בכ-345 מיליון יחידות השתתפות של רציו בשווי מוערך של 229 מיליון שקל - 5.05% מהזכויות בשותפות. הפניקס מחזיקה בכ-4.25 מיליון יחידות השתתפות רציו.

עוד נזכיר את סקירתו של האנליסט דיוויד קפלן מברקליס קפיטל השבוע, שחזרה על המלצת "משקל יתר" לרציו במחיר יעד של 80 אגורות ליה"ש. קפלן ציין כי "השוק לא נותן לרציו מספיק קרדיט. הפוטנציאל להימצאות נפט במבנה 'לוויתן' וכן את "היכולת להתחיל בהפקה מ'לוויתן' עוד לפני שנת 2014 (גם אם בכמויות קטנות), ובכך לזכות בהטבות מס".