אבי שקד ישקיע כ-3 מיליון דולר בחברת התוכנה טרנדאיט

המשקיע הידוע ומבעלי השליטה בחברת 888 יבצע את סבב ההשקעה הראשון בחברה שמספקת ניתוח של אוכלוסייה בזמן אמת

המשקיעים הפרטיים בחברות הסטארט-אפ לרוב תופסים את מקומם בחברה כשהיא בשלב ההתחלתי שלה - בעת יציאת החברה לדרך ולעתים קרובות בשלב ה-Seed. בדרך-כלל גיוסים מאוחרים יותר מתבצעים על-ידי גורמים גדולים ומבוססים, כמו קרנות ההון סיכון או משקיעים אסטרטגיים. אך יש יוצאים מהכלל, בעיקר באחרונה, כשעולם ההון סיכון מחפש את גבולותיו החדשים.

אבי שקד, משקיע ידוע ומבעלי השליטה בחברת 888, יבצע את סבב ההשקעה הראשון בחברת התוכנה trendIT, שמספקת ניתוח של אוכלוסייה בזמן אמת. על-פי הערכות היקף השקעה זו הוא 3 מיליון דולר.

זהו סבב ההשקעות השני בחברה. בסיבוב הראשון השתתפו בין היתר בני שניידר ורמי תמיר - כיום ברד-האט. ד"ר ארז וינרוט, מנכ"ל trendIT, הקים את החברה ב-2008, והיא מעסיקה שמונה עובדים.

החברה פיתחה טכנולוגיה המבוססת על מודלים שמנתחים את האותות הסלולריים של המשתמשים ברשתות, וכך קובעת את מרכיבי האוכלוסייה בזמן ובמרחב הגיאוגרפי. כך, המגזר הקמעונאי לדוגמה, כגון מרכזי קניות, יכול לקבל מידע על כמות המבקרים, זמן שהייה וחתך סוציו-אקונומי.

שורשיה של הטכנולוגיה הם באקדמיה, שביקשה לגלות את המיקומים שבהם מרוכזת האוכלוסייה בשביל לקבל מידע על זיהום אוויר. אולם וינרוט גילה שניתן להשתמש במידע גם בתחומי הקמעונאות והביטחון למשל. וינרוט אומר כי החברה מתכננת להשיק את המוצר באינטרנט, כך שכל אחד יוכל להשתמש בו. בינתיים, מעידה trendIT כי יש לה כמה לקוחות בארץ והיא מנסה להיכנס לשווקים בחו"ל.