שמועות בשוק הנוגעות לנפט ב"לוויתן" הפילו את רציו ב-9%

גורם בשוק ל"גלובס": "כולם ציפו שתצא הודעה בעוד שבועיים. עכשיו דייווידסון אומר שזה יקרה בעוד חודשיים אז זה מאכזב. אנשים חיכו כאן לנפט" ■ גורם בכיר נוסף: "יש שמועה שאין נפט או שיש כמות קטנה בלבד והיא לא כלכלית. לי זה נשמע כמו שטויות, שום דבר לא מבוסס"

ירידות חדות נרשמו היום במניות הקשורות לפרוייקט "לוויתן" - רציו , דלק קידוחים ואבנר . נזכיר כי נובל אנרג'י הגיעה לשכבת המטרה שבה אמור להמצא נפט לפני כשבועיים, כך שעצבי המשקיעים מתוחים בעת שהם מחכים בכל יום להודעה של החברה בנוגע להמצאותו או אי המצאותו של נפט בכמות כלכלית במאגר.

החברה ערכה אתמול (ג') מצגת בכנס של קרדיט סוויס, כשלראשונה מאז הוכרז הקידוח כתגלית, היא הציגה את לוח הזמנים לפיתוחו. במסגרת המצגת של נובל אנרגי' הוצג קו הזמן של "לוויתן" עד שנת 2016, כאשר קו הזמן של קידוח "תמר" מסתיים בסוף 2012, כפי שהתחייבו השותפות לקידוח.

גורם בשוק אמר היום ל"גלובס" כי "כולם ציפו שתצא הודעה בעוד שבועיים. עכשיו דייווידסון אומר שזה יקרה בעוד חודשיים אז זה מאכזב. אנשים חיכו כאן לנפט".

גורם נוסף בשוק אמר ל"גלובס" כי "יש שמועה שאין נפט או שיש כמות קטנה בלבד והיא לא כלכלית. לי באופן אישי זה נשמע כמו שטויות, שום דבר לא מבוסס. פשוט יש הרבה מאוד מתח באוויר ומדובר כמובן על הרבה מאוד כסף אז כל פיפס של שמועה מעלה או מוריד את המניות. מחר זה יכול להשתנות והמניות האלה יכולות להחזיר את כל הירידות ואף לעלות יותר גבוה".

נזכיר כי על פי הערכות, ישנו סיכוי של 17% למציאת 3 מיליארד חביות נפט בשכבת הנפט הראשונה, וסיכוי של 8% למציאת 1.7 מיליארד חביות נפט בשכבת הנפט השנייה.

רציו דיווחה שלשום לבורסה כי יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, הפך בעקיפין לבעל עניין בה כאשר חברת הביטוח הפניקס ובית ההשקעות אקסלנס השקעות שבשליטתו הפכו לבעלות עניין בשותפות. אקסלנס מחזיק בכ-345 מיליון יחידות השתתפות של רציו בשווי מוערך של 229 מיליון שקל - 5.05% מהזכויות בשותפות. הפניקס מחזיקה בכ-4.25 מיליון יחידות השתתפות רציו