"רק" 26 מועמדים לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל

גורמים בדירקטוריון החברה הביעו אכזבה ממספרם הנמוך של המועמדים, המעיד לדבריהם על הירידה באטרקטיביות של התפקיד ואף הגדירו את התוצאות "מעליבות"

רק 26 איש הגישו את מועמדותם לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל, כך נודע ל"גלובס". גורמים בדירקטוריון החברה הביעו אכזבה ממספרם הנמוך של המועמדים, המעיד לדבריהם על הירידה באטרקטיביות של התפקיד ואף הגדירו את התוצאות "מעליבות".

לצורך השוואה, למכרז למשרת מנכ"ל נת"ע, שנערך לפני כחודשיים, ניגשו 40 מועמדים, ולמכרז למנכ"ל הרכבת שנערך בחודש מאי אשתקד ניגשו כ-60 מועמדים. בין האישים ששמותיהם הוזכרו כמועמדים, מנכ"ל עיריית ירושלים ומשרד התשתיות לשעבר, יאיר מעיין, ומנכ"ל הטוטו, עופר פרי.

מבין עובדי החברה צפויים להתמודד על התפקיד המשנה למנכ"ל, משה בכר, וסמנכ"ל פרויקטים הנדסיים, יעקב (יאשה) חאין. שם נוסף שהוזכר בימים האחרונים כמועמד אפשרי הוא שמו של משה קפלינסקי, מנכ"ל יזמית הרכב החשמלי בטר פלייס.

ההליכים לבחירת מנכ"ל מושעים לפי שעה בשל מחלוקת בין הדירקטוריון לרשות החברות בשאלה של שיטת הניקוד למועמדים. בדירקטוריון טוענים כי השיטה הנוכחית, המעניקה את מרב המשקל לקורות החיים של המועמד, אינה מותירה משקל הולם להתרשמות הסובייקטיבית של חברי ועדת האיתור מכישוריו של המועמד.

ההליכים לבחירת המנכ"ל החלו לאחר שמנכ"ל החברה הנוכחי, עמוס לסקר, הודיע כי יסיים את תפקידו בסוף הרבעון הראשון של השנה. פרישתו של לסקר באה על רקע חילוקי דעות עם היו"ר החדש של החברה, האלוף במיל' יפתח רון-טל, הנחשב לדומיננטי בדירקטוריון.

בשיחות פרטיות רמז רון-טל כי יש לו מועמד משלו לתפקיד. בוועדת האיתור חברים מלבד רון-טל, גם עו"ד שלומית ברנע-פרגו, עו"ד דורית ענבר, גדעון פרנק, אברהם נתן ורו"ח איריס שטרק.