הגז המצרי יחזור? תביעת ענק הוגשה נגד חוסיין סאלם

השותף המצרי של יוסי מימן ב-EMG ברח ממצרים, וכעת הוגשה נגדו תביעת במסגרתה הוא מואשם בגניבת עשרות מיליוני דולרים

ההפגנות במצרים רק הולכות ומתעצמות, המדינה על סף אנרכיה, והנשיא מובארק צפוי ככל הנראה לנסוע בימים או בשבועות הקרובים לגרמניה לצורך טיפולים רפואיים.

בינתיים לא מוזרם גז טבעי ממצרים לישראל לאחר הפיצוץ בצינור של EMG. הגז אמור לחזור ולזרום ביום חמישי 17 בפברואר, אולם היום (ד') נודע כי במצרים הוגשה תביעת ענק בהיקף עשרות מיליוני דולרים נגד השותף המצרי של יוסי מימן ב-EMG - חוסיין סאלם.

סאלם ברח ממצרים ב-30 בינואר ביחד עם בני משפחתו על רקע המהומות במדינה. הוא נחשב מקורב מאוד לצמרת השלטון במצרים ובעיקר לבנו של הנשיא מובארק, ג'מאל מובארק, שעל-פי דיווחים נמלט עם בני משפחתו ללונדון.

סאלם מחזיק ב-28% ממניות EMG המספקת גז מצרי לישראל מיוני 2008. על-פי דיווח של כתב סוכנות הידיעות הקנדית, עזבה משפחתו של חוסיין סאלם את מצרים לצד בני משפחותיהם של כ-20 מעשירי מצרים הנמנים עם האליטה השלטונית במדינה. הדיווח התבסס על גורמים ברשות שדות התעופה המצרית, שלפיהם עזבו המשפחות את המדינה ב-19 מטוסים פרטיים.

סאלם הוא מאנשי העסקים המסתוריים במצרים, וככל הידוע מעולם לא התראיין בכלי תקשורת מערביים. במצרים מוכר סאלם כבעל רשת מלונות וכאיש סודו של מובארק ומשפחתו. הקשר העסקי שלו עם מימן נוצר כשהיה שותפו להקמת בית הזיקוק באלכסנדריה, שהוקם בסוף שנות ה-70 על-ידי חברת מידור הישראלית-מצרית.

נציין כי בעבר הוגשו מספר תביעות נגד פעילות EMG ומכירת הגז הטבעי לישראל, אולם כולם נדחו על-ידי בית המשפט המצרי. כעת, עם השינוי באווירה במדינה, אולי גם זה ישתנה.