הרב אברהם יוסף: "לאסור על נשים לחנך ילדים מכיתה ד'"

בנו של הרב עובדיה יוסף טוען כי יש "איסור גמור" על נשים ללמד ילדים מעל כיתה ג' וכי מדובר בפריצות ■ "הניסיון של נשים ליטול מקצועות גבריים הוא מסוכן - מקומן בעזרת הנשים"

סמל הנאורות: הרב אברהם יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, קרא השבוע במסגרת תוכנית הרדיו שלו ברדיו קול חי לאסור על נשים לתפקד כמורות בכיתה ד' ומעלה ולהגביל מורות לחינוך ילדים בכיתות א' עד ג' בלבד. "זו פריצות, זה איסור גמור"', טען יוסף.

על-פי גלי צה"ל, הרב הצעיר לבית יוסף המכהן גם כרב הראשי של העיר חולון, כבר עורר בעבר סערה כשביקר את העובדה כי נשים נוהגות בכלי רכב והתבטא מספר פעמים בגנות שיוויון בין המינים - אך קריאתו זו נחשבת לקיצונית ביותר עד כה והקימה מחאה רבתי בקרב ארגוני הנשים.

בבסיס האיסור אותו מבקש יוסף להחיל עומדת ההנחה כי ילדים מכיתה ד' ומעלה הם כבר גברים ועל כן יש להימנע ממצב של "איחוד" בינם לבין המורה האישה.

יוסף טען עוד בדבריו כי הניסיון של נשים ליטול על עצמם תפקידים ומקצועות שלרוב מבוצעים על ידי גברים הוא מסוכן - "יש עזרת נשים ושם מקומן". נציגים של ארגוני נשים אמרו הבוקר לגל"צ כי מדובר בדברים מקוממים הנגועים בצביעות ועיוות.