"מבקר הפנים בחברת החשמל חתם על התפטרותו תחת לחץ"

(עדכון) - כך טוען נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, שלמה קלדרון ■ רו"ח שי רוזנשטוק חתם על ההסכם הבוקר זמן קצר לפני שלינדנשטראוס הודיע על ביטול ההחלטה לסיים את העסקתו

רו"ח שי רוזנשטוק, מבקר הפנים של חברת החשמל, חתם תחת לחץ על הסכם להפסקת עבודתו - כך אומר הערב (ה') נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, שלמה קלדרון.

רוזנשטוק חתם על ההסכם הבוקר זמן קצר לפני שמבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס הודיע כי הוא מבטל החלטה לסיים את העסקתו של רוזנשטוק שקיבלה ועדת הביקורת של דירקטוריון החברה.

לדברי קלדרון, "לשי רוזנשטוק נגמר הכוח לעמוד מול סוללת הלחצים שהופעלו עליו מצד גורמים בחברת החשמל, בהובלת יו"ר וועדת הביקורת של הדירקטוריון (עו"ד שלומית ברנע-פרגו ע"ב)".

עם זאת, קלדרון אמר כי בשיחות שניהל עם רוזנשטוק במהלך היום הודיע לו מבקר הפנים כי לאחר פרסום החלטת מבקר המדינה החליט לחזור בו מהחלטתו כיון שנעשתה תחת לחץ, וכי בכוונתו להודיע על כך ליו"ר דירקטוריון החברה, יפתח רון-טל, שהחתים אותו בבוקר על הסכם הפסקת העבודה.

"הלחצים הופעלו בשני כיוונים", אומר קלדרון. "הראשון, כינוס ועדת הביקורת מספר פעמים כדי לפטר את המבקר וקבלת החלטה לסיים את העסקתו שנמצאה לא חוקית על-ידי מבקר המדינה. הכיוון השני של הלחצים היה ניסיון לשדל את שי לעזוב את החברה ולהציע לו הסכם מפתה".

בחברת החשמל טוענים לעומת זאת כי מבקר הפנים היה זה שפנה ליו"ר הדירקטוריון של החברה האלוף במיל' יפתח רון-טל וביקש לסיים את תפקידו בחברה.

רוזנשטוק התלונן בפני מבקר המדינה לפני מספר חודשים על כך שבחברת חשמל רוצים לפטר אותו רק משום שהעז לבדוק תלונות של שני דירקטורים בחברה בחשש לניגוד עניינים.

בבדיקת המבקר נמצאו פגמים מהותיים בהליך הפסקת עבודתו של רוזנשטוק, ונקבע כי חברת חשמל פעלה בניגוד למדיניות רשות החברות הממשלתיות ופגעה בעצמאותו של מבקר הפנים.

לדברי קלדרון, במהלך ההמתנה להחלטת המבקר בבקשתו למתן צו הגנה דחה רוזנשטוק מספר פעמים פניות אליו מצד יו"ר הדירקטוריון ואחרים להתפטר.

קלדרון הוסיף כי "בחברת החשמל לא אהבו את עבודתו המקצועית הבלתי תלויה של רוזנשטוק. מי שלא ראה כיצד יורדים לחייו של מבקר פנים שכל חטאו היה עבודת ביקורת אמיצה ומקצועית - לא יבין לעולם את מה שעבר שי".

קלדרון הוסיף כי "חברי לשכת המבקרים הפנימיים בישראל מברכים את מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס על הגיבוי הבלתי מסויג והעמידה האיתנה לצידם של מבקרי הפנים, העושים את עבודתם נאמנה ללא משוא-פנים וללא מורא לטובת אזרחי מדינת ישראל".