קבוצת בעלי מניות ב-Answers תגיש הצעת רכש חלופית

לפי דיווח ב-Business Insider, תעמוד ההצעה על 12 דולר למניה - 14% מעל המחיר שמציעה Summit Capital

בעלי המניות המתנגדים למכירת חברת האינטרנט הירושלמית Answers.com , לא מוותרים. לפי דיווח באתר Business Insider, חלקם עומדים להתאגד, וכנראה לחבור לגוף נוסף, ולהציע לדירקטוריון הצעת רכישה חלופית לזו של קרן הפרייבט אקוויטי Summit Capital.

זו האחרונה, נזכיר, עומדת לרכוש את Answers לפי מחיר מניה של 10.5 דולר, המשקף שווי חברה של 127 מיליון דולר. דירקטוריון Answers.com אישר את העסקה - וקרן ההון סיכון RedPoint והמנכ"ל בוב רוזנשיין אף נתנו הסכמתם למכירת מניותיהם - אך העסקה עדיין טעונה אישור של האסיפה הכללית.

Answers.com פיתחה אתר המספק תשובות כמעט לכל שאלה אפשרית, והוא נחשב לאחד מעשרים אתרי האינטרנט המובילים בארה"ב.

לפי הדיווח של Business Insider, מובילת המאבק היא קרן ההשקעות Outboard Investments, בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה, עם החזקה של 8.8%. לקרן RedPoint יש החזקה של 33.1% ואילו לרוזנשיין יש 8.1% מההון.

Outboard Investments, כך מסתבר, מתכננת להגיש הצעת רכישה שתנקוב במחיר של 12 דולר למניה - 14% מעל המחיר שמציעה Summit Capital - המשקף שווי חברה של 145 מיליון דולר. מחיר זה משקף פרמיה של 52% על המחיר הממוצע של המניה בשלושת החודשים האחרונים.

בין אם הדיווח נכון או לא, ציבור המשקיעים אכן מאמין כי עומד להתחולל קרב בין רוכשים פוטנציאליים, ולראיה מחיר המניה כבר עבר את מחיר העסקה, ועמד נכון לאתמול על 10.7 דולר.

מהדיווח הבלעדי של Business Insider עולה עוד כי ענקיות אינטרנט אחרות בחנו את רכישת החברה הישראלית, אך לבסוף נסוגו לאחר שגילו כי לא מדובר במציאה. בין חברות אלו מציין האתר את IAC, יאהו וכן Announce Media.

ואכן, התוצאות הכספיות של Answers.com רחוקות מלהרשים. החברה סיימה את הרבעון השלישי של 2010 עם הכנסות של 4.5 מיליון דולר - ירידה שנתית של 11%. הרווח הנקי ברבעון זה עמד על 1.7 מיליון דולר לעומת איזון ברבעון המקביל של 2009. לחברה יש נכסים נזילים בשווי של 25 מיליון דולר.