נניקשוילי, טרי ופרידמן נגד חברות הנדל"ן של דנקנר

IPM פנתה לביהמ"ש בנוגע לקרקע שמכרו גב ים וישפרו לגורם שלישי ■ שאר השותפים הם אפשטיין מהנדסים, גלובל פאואר, השותפות PS והחברה האמריקנית שיקגו פאואר

הסכסוך בין חברת תחנת הכוח בבאר טוביה (IPM) לבין חברות הנדל"ן גב ים וישפרו שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר לגבי בעלות על הקרקע עולה מדרגה. כחודש לאחר שהתעוררה מחלוקת בין הצדדים לגבי סוגיית הבעלות על הקרקע, החליטה IPM לפנות לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כדי שיכריע בעניין.

שלושת המחזיקים המרכזיים ב-IPM הם אברהם נניקשוילי, מבעלי קבוצת מנופים פיננסיים; יו"ר רשות ני"ע לשעבר, משה טרי; ויו"ר חברת החשמל לשעבר, מוטי פרידמן.

השלושה רכשו את חלקם (כ-60%) מחברת שיכון ובינוי של שרי אריסון בתחילת השנה תמורת כ-7 מיליון שקל, ויעבירו לה 4 מיליון שקל נוספים כבונוס לאחר שהתחנה תוקם. שאר השותפים הם אפשטיין מהנדסים של ד"ר יואב סרנה, גלובל פאואר של ניסן כספי ואהוד בן-ש"ך, השותפות PS של עו"ד יהודה רווה וחגי מרום והחברה האמריקנית שיקגו פאואר.

IPM, חברה ייעודית שהוקמה כדי לייסד תחנת כוח מונעת גז טבעי, החזיקה באופציה שהעניקו לה ב-2006 גב ים וישפרו מקבוצת נכסים ובניין לרכישת 62 דונם בבאר יעקב להקמת התחנה. במהלך השנים הוארכה האופציה וכשבגב ים וישפרו סירבו להאריך אותה מעבר ל-2010, החליטה IPM לממשה.

אולם, באותו יום - ה-31 בדצמבר 2010 - סיכמו גב ים וישפרו על מכירת הקרקע לצד שלישי, שמתכנן להקים במקום מרכז מסחרי, תמורת 130 מיליון שקל, סכום שיניב לשתיים רווח של 38 מיליון שקל בחלקים שווים. לפי הודעת גב ים וישפרו, IPM הפרה את האופציה שניתנה לה. זאת על אף פנייתה של האחרונה ביום האחרון למימוש במכתב בו הביעה את רצונה במימוש האופציה. גב ים וישפרו סבורות כי בשל הפרה יסודית של הסכם האופציה, הוא בטל ואין תוקף להודעת המיזם.

בגב ים ציינו היום בהודעה שהתייחסה לנושא כי "החברה דבקה בעמדתה... ולפיה הסכם האופציה בטל".