אחמדינג'אד ממשיך להתריס: "בקרוב - מזה"ת בלי ישראל"

באיראן מציינים היום את "יום ניצחון המהפכה", במלאת 32 שנה למהפכה האסלאמית ■ דיווח: גל מעצרים נגד פעילי אופוזיציה מחשש להפגנות בטהרן כמו במצרים

באיראן מציינים היום (ו') את יום השנה ה-32 למהפכה האסלאמית, בחגיגות מרהיבות ברחבי המדינה במסגרתן מנצלים ראשי המשטר האיראני את הבמה על מנת להמשיך ולהתסיס את המוני המפגינים במצרים.

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, נשא הבוקר נאום במסגרתו קרא לממשל במצרים להיענות לדרישות המפגינים והצהיר: "בקרוב יסתלקו ישראל וארצות הברית מהמזרח התיכון".

גם נשיאה לשעבר של איראן, עלי אכבר האשמי רפסנג'אני, התייחס לאירועים במצרים; "מצרים חייבת מנהיג כמו ח'ומייני", אמר. "המפגינים במצרים חייבים להמשיך". עם זאת, ציין רפסנג'אני שגם באיראן דרושה שורה של רפורמות.

מאז פרוץ ההפגנות האלימות במצרים, נשמעו שורה של התבטאויות מפיהם של בכירים איראניים המעודדות את ההפגנות. "האינתיפאדה המצרית תסייע בהקמתו של מזרח תיכון אסלאמי חדש", הצהיר בשבוע שעבר שר החוץ האיראני, עלי אכבר סאלהי.

חגיגות יום השנה למה שמכונה "ניצחון המהפכה" באיראן, גובר החשש בטהרן מקיומן של הפגנות מחאה ואופוזיציה, ברוח ההפגנות במצרים ובתוניסיה. לאחר הקריאה שהשמיעו ראשי האופוזיציה במהלך השבוע לערוך הפגנות ב-14 בפברואר, וקריאה מקבילה של השלטונות שלא לערוך הפגנות שכאלה - דווח אמש על גל מעצרים של אנשי אופוזיציה באיראן. כמו כן דווח כי מספר אתרי אינטרנט במדינה הופלו במתכוון על ידי המשטר.