דנה רון מגיבה לשמועות: לא קיבלתי כסף מקשת, הכול מצוץ מהאצבע

(עדכון) - מנכ"ל קשת אבי ניר הוציא לחופשה את עורך "האח הגדול" יורם זק עקב ההתבטאות כלפי דנה רון ■ קשת: נפתח הליכים משפטיים נגד הגורמים שפרסמו נתוני הצבעות מסולפים ■ הרשות השנייה: דוחים בשאט-נפש ■ בלוגרים: קשת מפילה ומצנזרת כל קטע וידיאו של השידור

עורך התוכנית "האח הגדול", יורם זק, יצא לחופשה בת מספר ימים - כך הוחלט בתום פגישה שלו עם מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר. ל"גלובס" נודע כי קשת פירטה על כך במכתב למנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, שמתח ביקורת על התבטאויותיו של זק כלפי דנה רון, אחת המתמודדות בתוכנית.

במכתב שנשלח לסמנכ"ל הטלוויזיה של הרשות השנייה פירטה סמנכ"לית הרגלוציה של קשת, טלי גורן, את הצעדים שנקטה הזכיינית.

"בליל שישי האחרון, במסגרת ההכנות לשידור החי של התוכנית 'האח הגדול', בעת ביצוע בדיקת סאונד שגרתית, נאמרו דברים חסרי טעם בין עורך התוכנית לאיש הסאונד, אשר לא יועדו לשידור. הדברים נשמעו באתר האינטרנט של התוכנית, עקב טעות. נדגיש כי הדברים לא נאמרו בשידור הטלוויזיוני (לא בערוץ 20 ובוודאי שלא בערוץ 2) אלא באתר האינטרנט בלבד", כתבה גורן. "הובהר כי קשת וההפקה מגנות את המקרה ורואות אותו בחומרה רבה".

גורן המשיכה ואמרה כי "עורך התוכנית שוחח עם הדיירת אתמול בבוקר וסיפר לה על שאירע. הוא הביע בפניה התנצלות אישית עמוקה. כמו כן, במהלך התוכנית בערב התנצלו המנחים מספר פעמים, הן בפני הצופים והן בפני דנה, וציינו במפורש כי להתבטאויות מסוג זה אין מקום.

"בפגישה אישית שהתקיימה אמש בין מנכ"ל קשת, אבי ניר, לבין העורך הראשי של 'האח הגדול', יורם זק, הוחלט כי זק ייצא לחופשה של מספר ימים. בנוסף, ההפקה ביצעה בדיקות מקיפות עם כל הנוגעים בדבר, על מנת לוודא כי הדבר לא יישנה".

גורן ציינה כי "דנה רון קיבלה את ההתנצלות והתייחסה אל הדברים בהומור ובהבנה, הן בתוכנית אתמול והן בראיונות שנערכו עמה הבוקר".

דנה רון: קונספירציות אידיוטיות

במהלך היום נפוצו שמועות, בין השאר בבלוגים ברשת, כי הדחתה של דנה רון אמש מבית "האח הגדול" קשורה לתקרית פליטת-הפה של העורך יורם זק, וכי היא קיבלה כביכול כספים כפיצוי מקשת כדי להשתיק את העניין.

בתוכנית "שש עם עודד בן-עמי" בערוץ 2 הגיבה דנה רון לשמועות אלה ואמרה: "זה לא נכון, אלה קונספירציות אידיוטיות, הכול מצוץ מהאצבע".

קשת: הליכים משפטיים נגד מפרסמי הנתונים המסולפים

בתוך כך, קשת הודיעה כי תפתח בהליכים משפטיים כנגד הגורמים אשר פרסמו נתוני הצבעות מסולפים בקשר לתוכנית האחרונה של "האח הגדול".

מקשת נמסר כי "נתוני ההצבעות הינם אמינים מעל לכל ספק. הנתונים מנוהלים באופן ממוחשב על-ידי חברות המתמחות בתחום, הן באינטרנט והן בסלולר, ואשר מתמחות בריכוז הנתונים בזמן אמת.

"בחינת נתוני האמת על-ידי גורמים מקצועיים תראה כי נתוני ההצבעות שפורסמו בבלוגים שונים הינם מופרכים וחסרי בסיס".

פרסום הנתונים המסולפים נועד, לדברי קשת, "לפגוע בתוכנית וכן לנצל את עוצמת התוכנית ואת אהבת הציבור אליה כדי לגרוף פרסום. מדובר במעשה חמור, וקשת תפעל למיצוי הדין מול גורמים אלה תוך חשיפת העובדות לאשורן".

הרשות השנייה: שאט-נפש

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, מסר מוקדם יותר היום כי "הרשות השנייה רואה בחומרה רבה את ההתבטאות של עורך התוכנית 'האח הגדול'. הרשות דוחה בשאט-נפש אמירות פוגעניות, סקסיסטיות ובוטות באופן מיוחד. מדובר בתקלה חמורה אשר מחייבת טיפול והתייחסות, ללא קשר לאמצעי התקשורת בו שודרה.

"יו"ר המועצה ומנכ"ל הרשות פנו למנכ"ל קשת, אבי ניר, עמדו על חומרת העניין והודיעו כי הנושא ייבחן ויידון בקרוב, בשים לב לפעולות שינקטו על-ידי כל הגורמים הנוגעים לעניין".

בקשת הדגישו כי הדברים של זק נשמעו רק באתר האינטרנט, וכי אבי ניר שוחח עם זק כבר בליל שישי.

הרשות השנייה ומועצת הכבלים בודקות את הפרשה

בתוך כך, נודע כי הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין יבדקו את פרשת ההתבטאות הסקסיסטית של "האח הגדול".

האמירה הבוטה כלפי אחת המתמודדות, דנה רון, אשר גם הודחה מהבית, נאמרה ביום שישי האחרון על-ידי עורך התוכנית והבמאי הראשי שלה, יורם זק, בעת בדיקת סאונד. זק וצוותו לא ידעו שהאמירה הקשה שלו נשמעה באתר הרשמי של התוכנית.

במקביל, מבקשת גם חברת מועצת הרשות השנייה, דליה זליקוביץ', לעסוק בנושא במועצה שלה, למרות שבערוץ 2 לא שודרו כל התבטאויות מכל סוג, והנושא עלה רק במסגרת ההתנצלות של ההפקה בפני המודחת, שגם קיבלה את הדברים ברוח טובה.

"למרות שזה שודר בערוץ 20, אני מבקשת להגיש תלונה מיידית על התבטאות הזו. שמעו את זה ילדים, זו הטרדה מינית לכאורה והתנהגות שעוברת כל גבול. ההתנצלות הפרווה של הערוץ שווה כקליפת השום ואינה מספקת כלל. אני מבקשת לדעת האם זו גם הפרה", כתבה זליקוביץ'.

דנה: "אין בי כעס"

הסערה החלה לאחר שעורך התוכנית יורם זק שודר בטעות אומר בבדיקת סאונד לאחת המתמודדות: "דנה, יש לך 30 שניות להסביר למה את רוצה שאשחק עם הבולבול שלי בין השדיים שלך".

אתמול (מוצ"ש), כאמור, הודחה דנה מבית "האח הגדול". לאחר שיצאה מהבית אמרה בשידור למגישי התוכנית, ארז טל ואסי עזר: "זו באמת היתה הערה שעל פניה נשמעת מאוד אומללה. אני לא שמעתי אותה, הוא סיפר לי עליה היום בבוקר. הדבר הראשון - פשוט צחקתי.

"צריך להבין: בבית 'האח הגדול', בגלל שזה סיר לחץ, גם אנחנו הדיירים זרקנו הערות סקסיסטיות בינינו על כל מיני גורמים בהפקה. הפדיחה, הדבר הגדול, היא שזה דלף החוצה. זה היה צריך להישאר בחדרי-חדרים, בתור בדיחה. מבחינתי, אני לא לקחתי את זה אישית. לא, אין בי כעס".

בן-זוגה של דנה רון, יריב נתי, אמר היום בצהריים ל"גלובס": "ההתבטאות לא היתה במקום, אין ספק, אבל יש התבטאויות כאלה מדי פעם גם מצד המתמודדים וגם מצד הצוות, ואנשים מנסים להוציא את זה מפרופורציה".

נתי גילה הבנה רבה להתבטאותו של זק והוסיף: "זו שיחה בין גברים שעובדים ביחד 15 שנים. יורם לא ישן כל הלילה ולא שלט במה שהוא אמר. זה מה שאני קורא לו בדיחת מילואימניקים - הטעות היתה שזה יצא החוצה כשזה לא היה צריך. אני מכיר את יורם ומכיר את הסגנון שלו, הוא אדם ששומר על גבולות הטעם הטוב".

נתי טען כי אין בלבו דבר על קשת ועל עורך התוכנית: "מבחינתי, הבנתי ברגע הראשון שזו פשוט בדיחה בין חברים. זה טבעי".

הבלוגר צפניה: "קשת מנהלת מרדף של חתול ועכבר"

הסערה התקשורתית סביב אמירתו של זק החלה, לא בפעם הראשונה, בבלוגים העוסקים ב"האח הגדול", בעיקר שניים מהם - הבלוג של צפניה בישראבלוג של נענע10 והבלוג של עומרי חיון בתפוז.

"צפניה", אביעד קדרון, מתלונן על המרדף שמנהלת קשת אחרי קטעי הווידיאו של התקרית באתרי הווידיאו השונים: "ביממה האחרונה אני וקשת מנהלים מרדף של חתול ועכבר. אני מעלה את הקטע בו יורם זק משתעשע עם עצמו, וקשת פונים לאתרי האירוח וטוענים כי מדובר בהפרת זכויות יוצרים. ניוזפלאש: מדובר בשימוש הוגן. אין כל סיבה להסיר את הקטעים".

צפניה וחיון מעלים תהיות על עיתוי הדחתה של דנה מבית "האח הגדול" מספר שעות לאחר התקרית - ובמיוחד לאור העובדה שהיא הזדרזה לומר בשידור חי בערוץ 2 כי אין בה כל כעס וכי היא למעשה מבינה את מאיפה באה האמירה.

שבת בבוקר: אמירה אומללה יצרה רעש גדול

צופי תוכנית הריאליטי של קשת "האח הגדול", המשודרת מלבד בערוץ 2 ובערוץ 20 גם באתר הרשמי של התוכנית, חוו שלשום (ו') רגע של תדהמה מוחלטת, שנבע כנראה מתקלה בסאונד.

מספר דקות לפני השידור החי בערוץ 2, בשיא הפריים-טיים, נערכה בדיקת סאונד בבית "האח הגדול", ואחד מעורכי התוכנית נשמע בהערה פוגענית לכל הפחות לעבר דיירת בשם דנה רון.

המשפט הקבוע שנשמע לפי כניסת הדיירים לחדר "האח הגדול" כדי לפנות לצופים הוא: "ערב טוב דנה, יש לך חצי דקה להסביר לצופים למה את זאת שצריכה להישאר בבית 'האח הגדול'". אולם במקום זאת, צופי האתר הרשמי שמעו את עורך התוכנית, יורם זק, אומר לה: "ערב טוב דנה. יש לך חצי דקה לפנות אל הצופים ולשכנע אותם למה את זו שרוצה שאני אשחק לך עם הבולבול בין השדיים".

ברגע שנשמע המשפט דנה רון לא שמעה את ההערה, וכך גם שאר דיירי "האח הגדול" אשר "התנהגו בהתאם" והמתינו בסלון לעלות לשידור בערוץ 2, אך הצופים שראו את התוכנית באתר הרשמי של "האח הגדול" - שמעו גם שמעו.

בנוסף, מספר דקות לאחר מכן דנה נכנסה לחדר "האח הגדול", וכשרצתה לסדר את החולצה על מנת לא לחשוף את החזה שלה, היא ביקשה טיפ מ"האח הגדול" מה לבקש מהצופים בבית. זק אמר לה בתגובה: "מה שעשית עכשיו לא יעזור לך".

מקשת נמסר בתגובה: "בבדיקת סאונד בין אנשי ההפקה נאמרו דברים חסרי טעם, אשר עקב תקלה טכנית נשמעו על רקע השקופית בערוץ 20. מדובר בהתבטאות לא מקובלת וחסרת טעם, שאנו מגנים אותה גם בהיותה שיחה פנימית בין אנשי הפקה. אנו מתנצלים בפני הצופים ופועלים שהדברים לא יישנו. מיותר לציין כי דיירי הבית לא שמעו דברים אלה".

לבלוג של עומרי חיון, המסקר את המתרחש בבית "האח הגדול", נמסרה תגובה מבן-זוגה של דנה, יריב נתי: "אני והילדים שלי מזועזעים ופגועים. אנחנו פגועים גם בשביל דנה, שאפילו לא מודעת לסיטואציה אשר התרחשה. אני מגנה התנהגות כזו כלפי דנה וכלפי כל דייר אחר בבית בכל צורה ודרך אפשרית. מעבר לזה כרגע אני לא רוצה להרחיב".

מאוחר יותר, בתוכנית "האח הגדול" בערוץ 2 ששודרה אמש (מוצ"ש), התנצלו מנחי התוכנית, אסי עזר וארז טל, בשמו של עורך התוכנית, יורם זק. לטענתם, התקיימה שיחה אישית בין זק למשתתפת דנה, שבו הביע זק את התנצלותו.

הם אף טענו כי קשת רצתה לשדר את השיחה הזו, אך לבקשת בן-זוגה של דנה הם השאירו אותה פרטית, ואמרו כי ננקטו כל הצעדים על מנת שמקרה כזה לא יישנה.