עיני קורא למו"מ עם נתניהו על גל ההתייקרויות במשק

(עדכון) - יו"ר ההסתדרות, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר מרכז השלטון המקומי: תוכנית הקלות המסים שהציג נתניהו "מעורפלת ולא ברורה" ■ מנגד, השלושה הוציאו "הודעה מעורפלת" בעצמם: "המטה יחליט על המשך המאבק בהתאם לתוצאות המו"מ"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ויו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו לשבת למו"מ עימם בנוגע לחבילת הקלות המס, תוך שהם לא מקבלים באופן אוטומטי את תוכנית ההקלות שהציג ביום חמישי נתניהו, ולפי שעה ממשיכים במאבק המשותף, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס".

השלושה כינו הערב את חבילת ההקלות של נתניהו "מעורפלת ולא ברורה", וקראו לו להיכנס לאלתר למו"מ עימם. "המטה יחליט על המשך המאבק בהתאם לתוצאות המו"מ", מסרו השלושה.

על פי ההערכות, עיני, ברוש ובוחבוט לא מסתפקים בתוכנית של נתניהו מהסיבות הבאות: הפחתת מחיר המים אינה משמעותית במיוחד עבור התעשייה, אין ביטול במס על הדלק בשנה הבאה, ואין שינוי במחיר הלחם. כמו כן, השלושה מתנגדים לקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה.

בנוסף, לעיני יש הסתייגויות לכך ששכר המינמום במגזר הציבורי יעלה רק למי שלא מקבל תוספת אחרת לשכר.

בתשובה לשאלת "גלובס" הערב הבהירה ההסתדרות כי המאבק לא מוקפא וכי רק בהתאם לתוצאות המו"מ עם נתניהו יוחלט כיצד להמשיך במאבק. בפועל, כך נראה, הצליח נתניהו לחשק מעט את עיני לאחר שהציג את תוכניתו, והודעת מטה המאבק מהערב נשמעת לא פחות מעורפלת מהתוכנית של נתניהו.