וואלה שופס ונענע10 הודיעו על סיום ההתקשרות ביניהן

אילן פדלון, מנכ"ל וואלה שופס: "לא היה צידוק כלכלי לכך - לא לנו ולא להם" ■ בתוך כך, נענע10 נכנס לזירת אתרי הרכישות הקבוצתיות - וחתם על שיתוף-פעולה עם אתר Cliqa

האתרים וואלה ונענע10 נפרדים: בהודעה לבורסה הבוקר (א') הודיעו פורטל הסחר האלקטרוני וואלה שופס מקבוצת וואלה ואתר נענע10, המוחזק בבעלות משותפת של ערוץ 10 ונטוויז'ן, על סיום ההתקשרות בין הצדדים בכל הנוגע לתחום הסחר האלקטרוני.

כזכור, לפני כ-3 שנים הודיע פורטל נענע10 כי חתם על הסכם לשיתוף-פעולה עם וואלה שופס, במסגרתו וואלה שופס תתפעל את אזור הסחר האלקטרוני באתר נענע10 - נענע שופס. על-פי ההסכם, אילן פדלון, מנכ"ל וואלה שופס, ניהל את הפעילות בנענע שופס, כאשר בין הצדדים יושם מודל של חלוקת הכנסות.

פדלון אמר ל"גלובס" כי "היתה פעילות מאוד נמוכה בזירה המשותפת, ולא היה צידוק כלכלי לכך - לא לנו ולא להם".

לדבריו, "בנענע שופס לא טייבו בזמן את מאגר המשתמשים המדוור שלהם, בהתאם לחוק הספאם שהתקבל בסוף 2008, ולמעשה היינו צריכים לבנות מאגר משתמשים חדש. במציאות הנוכחית זה היה בלתי אפשרי".

על-פי סקר TIM החצי-שנתי, שהתפרסם בדצמבר האחרון, וואלה שופס הוא אתר הסחר האלקטרוני הגדול ביותר בישראל, עם שיעור חשיפה שבועי של 14.1%, ואחריו מדורג אולסייל עם 5%, אתר P1000 עם 4.1% ונענע שופס עם 3.3% חשיפה שבועית.

גיא אליאב, מנכ"ל נענע10, הוסיף כי "התוצאות של המיזם המשותף לא היו טובות לשני הצדדים. הפלטפורמה של נענע שופס תעבור בהתאם לכך שינויים בזמן הקרוב".

במקביל להיפרדות מוואלה שופס, נענע10 נכנס גם הוא לזירת אתרי הרכישות הקבוצתיות, בהתאם לטרנד הרכישה הקבוצתית שצובר תאוצה גם בישראל. בהתאם לכך, האתר חתם על הסכם לשיתוף-פעולה עם אתר הדילים היומיים Cliqa, שעושה אגריגציה של כל הדילים המוצעים ברשת ומציג אותם במקום אחד.

אליאב ציין כי "אנחנו מאמינים מאוד בתחום הרכישות הקבוצתיות". בהתאם להסכם ההתקשרות בין נענע 10 ו-Cliqa, אתר הרכישות הקבוציות יקודם בפורטל, והצדדים יתחלקו בהכנסות.