התוכנית לכפר נופש שני עם 500 יח"ד בנחשולים אושרה

התוכנית אושרה בשבוע שעבר במועצה הארצית לתכנון ולבנייה ■ כפר הנופש החדש יתווסף לכפר הנופש הקיים בקיבוץ, שבו כבר פעילים 69 חדרים ושהוקם עוד בשנות ה-50

התוכנית לכפר הנופש השני בקיבוץ נחשולים, שבמועצה האזורית חוף הכרמל, אושרה בשבוע שעבר במועצה הארצית לתכנון ולבנייה של משרד הפנים. בכפר הנופש מתוכננות 500 יחידות אירוח ברמה מלונאית.

התוכנית, שהוכנה כבר לפני מספר שנים, נולדה ביוזמת מינהל מקרקעי ישראל. כפר הנופש החדש יתווסף לכפר הנופש הקיים בקיבוץ, שבו כבר פעילים 69 חדרים ושהוקם עוד בשנות ה-50.

כפר הנופש החדש מתוכנן מצפון לשטח הקיבוץ, באזור בריכות הדגים שפעילותן נפסקה וממזרח לשמורת הטבע תל-דור. מיקום כפר הנופש, שישתרע על פני 190 דונם, הוא מחוץ לסביבה החופית. היקף ביצועה של התוכנית נאמד בכ-300 מיליון שקל.

כדי לממש את התוכנית היה צורך בעריכת סקרים סביבתיים וכלכליים שביצועם נמשך זמן רב. אישור התוכנית במועצה הארצית התאפשר בשבוע שעבר, לאחר שהתקבל ערר שהוגש על החלטת קודמת של הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף) של משרד הפנים, שהחליטה שלא לקבל את התוכנית.

אדריכל התוכנית הוא טומי ליטרסדורף. כפר הנופש צפוי לספק תעסוקה לכ-1,000 משפחות. לאחר אישורה הסופי של התוכנית, שיקרה עם הפקדתה, המנהל יתחיל לשווק את השטח במכרז פומבי.

במושב דור הסמוך מתוכנן כפר נופש נוסף בן 500 חדרים, לפי תוכנית שאושרה להפקדה בספטמבר בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז חיפה. כפר נופש זה יוקם בחוף דור (טנטורה).