בן חיים רכש את הווילה של גאידמק ב-47 מ' ש'

הבית של גאידמק, 1,400 מ"ר על מגרש של 4 דונם ברחוב הדר בקיסריה, נבנה עבור פרופ' דני גור ונרכש על ידי גאידמק לפני עשור ב-33 מיליון שקל

ארקדי גאידמק מצא קונה לווילת הענק שלו בקיסריה. ל"גלובס" נודע כי המיליארדר הישראלי שלמה בן חיים רכש את ביתו היוקרתי של גאידמק תמורת 47.4 מיליון שקל.

גאידמק רכש את הבית ממנתח הלב דניאל גור בספטמבר 2001. הבית, הממוקם ברחוב ההדר שבשכונה 6 בקיסריה, נרכש בזמנו בעבור 33.2 מיליון שקל. מדובר בבית הכולל 10 חדרים בשטח בנוי של 1,400 מ"ר על מגרש של 4 דונם. הבית, שנבנה ב-1992 נמכר לגאידמק בסופו של משא ומתן, שלפי מקורבים לעסקה, נמשך דקות בודדות בלבד. המחיר ששילם אז גאידמק היה גבוה ממחיר השוק באותם הימים ובמהלך השנים הוא גם השקיע סכום לא מבוטל בשיפוץ הבית.

את הבית שרכש בן חיים תכננה האדריכלית אורלי שרם, והוא נחשב למבנה פורץ דרך באדריכלות הישראלית בהביאו לצמודי-הקרקע את הסגנון הים-תיכוני, דבר שהקפיץ את הקריירה של שרם.

בשנים שבהן פעל גאידמק בארץ הוא המשיך ורכש מגרשים הסמוכים לבית אותו הוא מוכר כעת. האחד בגודל דונם ורבע עליו בית בנוי של כ-350 מ"ר, והשני הוא מגרש בשטח 2 דונם. יש לציין כי בן חיים לא רכש את המגרשים הסמוכים כחלק מהעסקה. גאידמק העמיד את הבית למכירה כבר לפני כשנתיים.

בעל הבית החדש של אחוזת גאידמק לשעבר יזכה לגור בשכנות ללא מעט בעלי בתים מכובדים, ביניהם גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בן חיים, הממעט להיחשף לזרקורי התקשורת, נחשב לאחד מאנשי העסקים הבולטים בישראל בענף הביו-טק.

בן חיים מכהן כמנהלה של קרן מדינווסט המשקיעה בחברות סטארט-אפ בתחום הציוד הרפואי, וחתום על שורת אקזיטים בענף זה.

שלמה בן חיים רכש את ביתו של ארקדי גאידמק / צילום: גיל ארבל
 שלמה בן חיים רכש את ביתו של ארקדי גאידמק / צילום: גיל ארבל