בראיינט: "אם תהיה שביתה ב-NBA, גם מכבי ת"א היא אופציה מבחינתי"

שחקן הלייקרס ל"גלובס": "לא מתנגד לעבור לאירופה, אני אוהב את היבשת" ■ בנובמבר האחרון הצהיר בראיינט כי יוביל את המאבק נגד הליגה והבעלים במו"מ על חידוש ההסכם הקיבוצי

על רקע ההתמודדות במדיסון סקוור גארדן בין ניו יורק ניקס ללוס אנג'לס לייקרס ביום שישי (96-113 ללייקרס), עמדה ההדלפה של אחד משחקני הלייקרס בבוקר המשחק כי קובי בראיינט נחוש לעבור לשחק באירופה במידה ושחקני ה-NBA אכן ישביתו את הליגה בעונה הבאה.

לאחר המשחק, בו הצטיין בראיינט עם דאבל-דאבל שכלל 33 נק' ו-10 אסיסטים, התייחס השוטינג גארד לנושא. "אני לא מתנגד לעבור לאירופה, גדלתי באיטליה ואני אוהב את היבשת", סיפר הכוכב, שבמשחק נשמר על ידי האיטלקי דנילו גלינארי. "דיברתי עם דנילו באיטלקית ואמרתי לו שיפסיק לשמור עלי".

ל"גלובס" סיפר בראיינט כי לא יתנגד לשחק עם גלינארי יחד באיטליה בשנה הבאה. "כולם יודעים כמה אני אוהב את איטליה, אבל זה הכל דיבורים באוויר, אני רק רוצה לשחק כדורסל", סיפר השחקן שגדל באיטליה מגיל שש, שם שיחק אביו ג'ו במשך שבע שנים.

אתה נחוש לשחק באיטליה או שתשקול מעבר למדינה אירופית אחרת?

"אני לא נעול על שום מקום. לאיטליה מן הסתם יש לי רגש מיוחד, אבל זה לא משנה. כרגע אני נעול כאן מחוץ לאירופה".

מכבי ת"א היא אופציה?

"כל קבוצה אירופאית בכירה היא אופציה, אני אוהב לשחק ולא רוצה לשבות מפעילות. אבל כרגע הכל עדיין בגדר ספקולציות". כזכור, בנובמבר האחרון הצהיר בראיינט כי יוביל את המאבק נגד הליגה והבעלים במו"מ על ההסכם הקיבוצי: "אני הולך להילחם עבור השחקנים שלנו, זה הכל סביב זה שנדאג לכך שנקבל את ההסכם הכי טוב. זה הכל עניין של לקחת אחריות על הדור שיבוא אחרינו, כי זה גם מה שהשחקנים שלפנינו ניסו לעשות. אני לא מתכוון להתחמק מזה", אמר.

אבל הצהרותיו האחרונות של בראיינט עוררו גם שחקנים נוספים במדיסון סקוור גארדן באשר לעתידם במידה ותהיה שביתה. הסנטר של הלייקרס, אנדרו ביינום, סיפר ל"גלובס" כי "ברור שכשדמות מרכזית כמו בראיינט מדברת על מעבר לאירופה, אם אכן תהיה שביתה, זה פותח את הדלת לשם. זה מהלך הגיוני כשחושבים על זה. קובי הוא השחקן הכי טוב שיש היום במשחק, והוא מנהיג. כולם רוצים ושמחים לשחק איתו, ככה שאם הוא יהיה באירופה, אחרים יבואו אחריו".

מי שלבטח ישקול את אופציית מכבי ת"א אם וכאשר תהיה שביתה הוא כוכבה של ניו יורק ניקס, אמארה סטודמאייר, שביקר בישראל בקיץ האחרון והצהיר כי הוא מאוהב במדינה. סטודמאייר אפילו שינה את כתובת המייל שלו ל"אמארה-ישראל". "אני לא יודע אם אכן תהיה שביתה, אבל אם כן אני מאמין ששחקנים רבים מהליגה יעברו לאירופה. כמובן שאשמח לבוא לישראל, אף פעם לא הסתרתי כמה אני אוהב את המדינה הזאת, ואשמח לבלות בה תקופה ארוכה יותר ממספר ימים בודדים".