שמחון על מחליף לרונית קן: "אפשר לגמור את זה תוך שבועיים"

שר התמ"ת בשיחה עם "גלובס": "ועדת האיתור לממונה על ההגבלים החדש תתחיל לדון בנושא השבוע. בראש הוועדה עומד המנכ"ל קדמי, ובכל מקרה קן תמשיך עד סוף החודש בתפקידה"

"ועדת האיתור לממונה על ההגבלים העסקיים החדש תתחיל לדון בנושא השבוע. בראש הוועדה עומד המנכ"ל שרון קדמי, ובכל מקרה רונית קן תמשיך עד סוף החודש בתפקידה. אפשר לפעול מהר יחסית במציאת מחליף, ובשני דיונים אפשר לגמור עניין. אחרי הכול, מי שרוצה להיות הממונה הבא על ההגבלים העסקיים יודע שהוא רוצה, הוועדה קיימת, והיא יודעת לפעול. אפשר לסגור את זה מהר" - כך אמר בשיחה עם "גלובס" שר התמ"ת, שלום שמחון. להערכתו, תוך כשבועיים ימונה מחליף לממונה הפורשת, רונית קן.

עם האישים שהגישו את מועמדותם לתפקיד הממונה נמנה סמנכ"ל ההנדסה במשרד התקשורת, חיים גרון, מוותיקי משרד התקשורת, שהחל את דרכו במחלקה המשפטית של המשרד. בהכשרתו גרון הוא מהנדס ועורך דין.

בנוסף אליו הגישו שני מועמדים נוספים ממשרד התקשורת את מועמדתם לתפקיד: אסף כהן, סמנכ"ל כלכלה, ועו"ד נגה רובינשטיין, היועצת המשפטית של המשרד.

כמו כן עלה שמו של עו"ד בועז גולן, היועץ המשפטי של הרשות והמשנה של קן, שנחשב מועמד מבטיח, וכן בועז הירש, ראש מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת.

על רק הקיצוץ בתקציב המדען הראשי במשרדו לשנה הקרובה, אמר השר שמחון כי "במציאות שבה כולם מתווכחים על גובה המסים ועל הבלו זה קצת קשה, אבל אני לא חושב שיש ברירה אחרת מלבד להגדיל את תקציב המדען הראשי. אנחנו חייבים להגדיל בכמה מאות מיליונים את התקציבים למחקר ופיתוח".

לדברי שמחון, "לשכת המדען הראשי היא מהגופים החשובים במשרד התמ"ת, שעובד נכון ומזהה את המקומות שבהם יש להשקיע. הואיל ומדובר בפעולות שהן המנוע האמיתי של המשק, אין לי ספק כי התקציב הזה חייב לגדול, וכבר מתקיימים בנושא מגעים ביני לבין האוצר", אמר השר.

שמחון, שנכנס לתפקידו לפני כ-3 שבועות במקום בנימין (פואד) בן-אליעזר, השלים בימים האחרונים סבב של התייעצויות עם ראשי אגפים וגורמים מקצועיים במשרד. בניסיון למנוע זעזועים במשרד, בחר בשלב זה שלא להחליף את מנכ"ל המשרד, שרון קדמי, שנקלט לתפקיד בידי בן-אליעזר.

"קדמי הוא מנכ"ל טוב. אני לומד לעבוד איתו, והוא לומד לעבוד אתי. שנינו נותנים הזדמנות ליחסים האלה", אמר שמחון.