ברק סורני מונה למנכ"ל פסגות ני"ע במקום שי ירון

סורני שימש בתפקידו האחרון כמנהל השקעות בכיר בפסגות קופות גמל ■ ירון עזב את התפקיד על רקע החשדות למעורבות בפרשת הרצת ני"ע בנוסטרו, שזיעזעה את פסגות

המנכ"ל החדש של בית ההשקעות פסגות, רונן טוב, הודיע היום (א') לעובדים על מינויו של ברק סורני למנכ"ל פסגות ני"ע במקומו של שי ירון שעזב את התפקיד לאחר 5 שנים, על רקע החשדות למעורבות בפרשת הרצת ני"ע בחשבון הנוסטרו, שזיעזעה את בית ההשקעות ואף הביאה לפיטוריו של מנכ"ל החברה, רועי ורמוס ובכירים נוספים.

במהלך כהונתו של ירון, צמחה פסגות ניירות ערך בשווי הנכסים בצורה משמעותית, מכ-8 מיליארד שקל לשווי של מעלה מ-40 מיליארד שקל - והפכה לחברת ניהול התיקים הגדולה בתעשייה. נציין כי כנגד ירון, אשר שני עובדיו, דוד אדרי ושי בן דוד הם החשודים העיקריים בפרשה, הודיעה הפרקליטות כי תגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, עד סוף חודש מארס.

סורני בן ה-41 שימש בתפקידו האחרון כמנהל השקעות בכיר בפסגות קופות גמל. סורני הצטרף לפסגות לפני כ-3 שנים, והיה אחראי, בין היתר, על ריכוז העיבוד וההטמעה של מסקנות ועדת חודק בנהלי ההשקעה והדיווח של החברות בקבוצה, וכן על ניהול ההשקעות של 9 קופות גמל וקרנות השתלמות, שאינן בבעלות פסגות, בהיקף כולל של כ-9 מיליארד שקל. לסורני תואר ראשון ושני בכלכלה ומינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית והוא שימש בעבר כמנהל המחלקה הכלכלית בגמולות ומנהל צוות קופות מפעליות בפסגות.

עם כניסתו לתפקיד החדש יהיה ממונה סורני בין היתר, גם על פעילות ניהול תיקים, על מחלקת המחקר ועל פעילות הברוקראז' של בית ההשקעות הגדול בישראל.

רונן טוב מסר בעקבות המינוי: "אני מבקש להודות לשי ירון על תרומתו הגדולה לפסגות. לשי היה חלק משמעותי בהקמת פסגות ניירות ערך ובגיבוש ועיצוב המבנה הנוכחי שלה, ואישיותו וערכיו השאירו חותם לא רק על פסגות ניירות ערך אלא גם על אופייה ותרבותה של הקבוצה כולה. אני מברך על מינויו של ברק ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו החדש. אין לי ספק כי הוא ימשיך להצעיד את פסגות ניירות ערך להישגים, בסיועם של מנהלי ועובדי פסגות ניירות ערך ושל חברי הנהלת הקבוצה".