מכרז אשלים מתקדם: סימנס-שיכון ובינוי הגישה הצעה

היקפו הכולל של המכרז נאמד בכ-1.5 עד 2 מיליארד דולר ■ על-פי לוחות הזמנים להקמת תחנת הכוח, הסגירה הפיננסית תושלם בתוך כשנה, וההקמה תימשך 3 שנים נוספות

"תחושת פורקן גדולה" כך הגדירו היום (א') בסימנס-שיכון ובינוי את הרגשתם לאחר הגשת ההצעה מטעם הקבוצה במכרז אשלים. ההצעה הוגשה היום, 3 שנים לאחר שהחלו הליכי המכרז ולאחר אינספור מכשולים ובהם דחיות, שינויים, פרישת מתמודדים ועיכובים.

את ההצעה, למתחם A בפרויקט, הגישו שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת מקבוצת שיכון ובינוי וחברת סימנס SPV מקבוצת סימנס הבינלאומית. מכרז אשלים, המנוהל ישירות על-ידי החשב הכללי באוצר נחשב למכרז הסולארי הגדול ביותר בישראל והמגדולים בעולם הכולל בניית שתי תחנות כוח תרמו-סולאריות בהספק 110 מגוואט כל אחת, ותחנה פוטו-וולטאית בהספק 30 מגוואט. היקפו הכולל של המכרז נאמד בכ-1.5 עד 2 מיליארד דולר.

קבוצת סימנס-שיכון ובינוי השקיעה בהכנות למכרז והצעה סכום כולל הנאמד ב-2 מיליון דולר. על-פי לוחות הזמנים להקמת תחנת הכוח תושלם הסגירה הפיננסית בתוך כשנה וההקמה תימשך 3 שנים נוספות, כך שתחנת הכוח צפויה להתחיל לפעול ב-2015.

קבוצת סימנס ושיכון ובינוי תספקנה לפרויקט טכנולוגיה מתקדמת, יכולות פיננסיות וניסיון רב ומומחיות בהקמת פרוייקטי תשתית בקנה מידה רחב. סימנס הינה בין החברות המובילות בעולם הקמת תחנות כוח סולאריות. הפרויקט תואם לאסטרטגית קבוצת שיכון ובינוי, שחרטה על דגלה את ערכי הקיימות, והגדירה את התחום התרמו סולארי כאחד ממנועי הצמיחה שלה לשנים הקרובות.

אבי ברנמילר, מנכ"ל סימנס (STE (Siemens Solar Thermal Energy אמר כי "ההגשה שלנו מסמלת את הביטחון שלנו שישראל תהיה אחת המדינות המובילות בעולם באנרגיה מתחדשת וירוקה. אנחנו נביא לשותפות את הניסיון המוצלח שלנו בהקמת פרויקטים דומים, לדוגמא תחנת הכוח בדרום ספרד שאנחנו מסיימים להקים השנה."

מנכ"ל שיכון ובינוי עופר קוטלר אמר כי "לקבוצת שיכון ובינוי היכולת לבצע את הפרויקט על הצד הטוב ביותר ובכך להגשים את החזון שטבע דוד בן גוריון לקידום הנגב לרבות באמצעות אנרגיה מתחדשת וליישם את האסטרטגיה של קבוצת שיכון ובינוי להיות חוד החנית בתחום האנרגיה המתחדשת".

אמיר לוי, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת אמר כי "הקמת תחנה תרמו-סולארית באשלים הינה צעד נוסף ביישום האסטרטגיה של שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת ושל קבוצת שיכון ובינוי להיות מובילים בתחום התרמו סולארי והינה חלק מהחזון של הקבוצה ליצור סביבת חיים בת קיימא. אחד ממשאבי הטבע בהם התברכה ישראל הוא השמש, ואין כל סיבה שלא ננצל את האנרגיה זאת, בשילוב היכולות הטכנולוגיות הקיימות בישראל, לייצור חשמל".