הישרדות טופלס

דווקא לעונה הזאת של "הישרדות" יש פוטנציאל לא רע לעמוד במבחן מול רשת

ברוכים הבאים לאיי הקמרינו

"הישרדות", יום ב' 21:00, ערוץ 10

זוכרים את הביטחון של זכיינית ערוץ 2 רשת, שהיא הולכת להכות נמרצות את "הישרדות"? ובכן, החל מהערב (ב') תעמוד ההצהרה המחייבת הזאת למבחן, כי נדמה שדווקא לעונה הזאת של "הישרדות" יש פוטנציאל לא רע בכלל.

נתחיל מזה שהפקת "הישרדות" הפנימה את הכלל שהנחה העונה את הליהוק לבית "האח הגדול": העם בישראל אמנם מנהל יחסי אהבה-שנאה עם סקס בטלוויזיה, כמה צדקנים אפילו מתלוננים אצל הרגולטור (ויש אפילו כמה שתבעו תביעה ייצוגית, אבל אפילו את שמם לא נזכיר, מאחר שאני חושש שזה בדיוק מה שעומד מאחורי התביעה המוזרה הזאת), אבל בסופו של דבר - אנחנו אוהבים את כוכבי הריאליטי שלנו צעירים, יפים וחרמנים.

והרי בדיוק לשם כך התכנסנו הפעם באיי קמרינו: הפורמט אותו פורמט, המשימות אותן משימות, רק שהפעם מבטיחים לנו, לפחות על-פי הפרומו, שבו נראית אחת המשתתפות טובלת במי האוקיאנוס ללא חלק עליון, לא רק חול ועקיצות יתושים, אלא גם כמות נכבדה של הורמונים.

בין המשתתפים כדאי לשים לב לשתיים שבולטות מעל כל האחרות: יאנה קלמן, אקס מלכת יופי, ו"מארגנת החתונות" אירית רחמים-בסיס. כל היתר, ביניהם תעשיין, מדריך גמילה מסמים, פועל זבל ועוד, ינסו להציף כמה בעיות ישראליות במקום המרוחק ההוא, ובעיקר - לשווק את עצמם.

אני מודה שבאופן אישי אני אוהב את "הישרדות", שאחרי העונות הקודמות שלה עקבתי גם כאשר זה הפסיק להיות טרנדי. כך שאולי אני מעיד על עצמי כשאני מעריך, שהעונה הזאת תהיה הקאמבק של סדרת הריאליטי הוותיקה. בכל אופן, כבר הערב יודח ממנה המתמודד הראשון.

מה היה קורה אילו

"שרון עמרני, זכרו את השם", יום ב' 22:00, "יס דוקו"

יש בסיפור הזה משהו מרגש, עד כדי כך שיאיר רווה, מי שבדרך כלל עוסק בביקורת קולנוע, חצה את הקווים. רווה ביים סרט תיעודי, שמגולל את סיפורו של שרון עמרני, מי שנחשב להבטחה גדולה בתחום הבימוי וטבע בים לפני שהספיק לקיים את הבטחתו.

הסרט מתנהל על שני צירי זמן - זה של חייו הקצרים של עמרני, וזה של הקולנוע הישראלי - שחווה אחרי מותו פריצה גדולה בזכות במאים בני דורו כמו ניר ברגמן או דובר קוסאשווילי. אפשר שעמרני היה יכול להיות אחד ממובילי הגל הזה, שכן כבר ביצירותיו המוקדמות ניכרת בריחה מהכללי-פוליטי-לאומי, שאפיין את הקולנוע הישראלי של שנות ה-80 וחלק מה-90, לטובת הסיפורים הקטנים שמתגלים לעיתים כגדולים באמת.

מה היה עולה בגורל הקריירה של עמרני, לא נדע לעולם. הסרט עליו, מכל מקום, לא רק מנציח את זכרו, אלא גם מעניין מאוד לצפייה.

כמעט אוסקר

"ואלס עם באשיר", יום ב' 22:00, "הוט גולד"

הצצה נוספת לסרט הישראלי שאולי התקרב יותר מכל סרט לפניו או אחריו אל הפרס הנכסף. במשפט אחד: פנטזיה שהייתה באמת. בקצת יותר מילים: ארי פולמן משרטט את קורותיו במלחמת לבנון, את ההתפכחות, את איימי המלחמה, את הטרנספורמציה שעובר בחור צעיר שמושלך באחת לסיטואציה הזויה. האנימציה מעניקה לסרט, לטעמי, משנה-תוקף. מי שהחמיץ עד כה - מוטב שיצפה.