הסוף של "אסותא פארם": ניו-פארם קנתה את הסניף

זאת בעקבות התנגדות משרד הבריאות, שהגיעה בעקבות פנייה של מספר איגודים בתחום הרוקחות, אשר חששו כי המהלך של אסותא יפגע בתחרות

בדיוק שנה אחרי שבית-החולים אסותא הודיע על מהלך אסטרטגי להקמת רשת בתי-מרקחת תחת המותג "אסותא פארם", הגיע הסוף הרשמי: התנגדות משרד הבריאות הביאה לכך שאפילו הסניף היחיד שקם מאז אותה הודעה חגיגית, עבר בימים האחרונים לבעלות ניו-פארם.

אסותא פנתה תחילה לכל רשתות הפארם השונות, אך לאחר שניו-פארם הציגה את ההתעניינות הרצינית ביותר, כך על-פי גורם בבית-החולים, נכנסו הצדדים להליך התמחרות.

בפברואר אשתקד חשף "גלובס" כי משרד הבריאות מתנגד באופן מוחלט להקמת אסותא פארם, בשל החשש כי מדובר בהתחכמות מצד קופת-חולים מכבי, בעלת השליטה באסותא. לבתי-המרקחת של קופות-החולים אסור למכור תמרוקים ומוצרי קוסמטיקה, הסבירו במשרד הבריאות, ואילו מכבי התכוונה לכאורה לעשות זאת "בדלת האחורית" באמצעות אסותא פארם.

התנגדות משרד הבריאות הגיעה בעקבות פנייה של מספר איגודים בתחום הרוקחות, שחששו כי המהלך של אסותא יפגע בתחרות, ובמיוחד בבתי-המרקחת הקטנים. אלה טענו כי ממילא עיקר הרווחים בענף מגיע ממוצרי הקוסמטיקה והתמרוקים ולא מהתרופות, כך שגוף כמו אסותא שמאחוריו קופת-חולים גדולה יכולה לפגוע בעוסקים הקטנים אם יותר גם לו למכור מוצרים שכאלה.

מנגד, גורמים באסותא טענו כי משרד הבריאות נכנע ללחצים של בתי-המרקחת, וכי התנגדות המשרד היא שפוגעת בתחרות ולא להיפך.

מאסותא נמסר בתגובה: "אסותא כגוף עסקי החליטה להעביר את בית-המרקחת להפעלת רשת ניו-פארם. כמומחית בתחום הרוקחות, אנו בטוחים כי ניופארם תעניק את שירות הרוקחות הטוב ביותר לבאי בית-החולים".